The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Dead rooster

Kategori: Allmänt

Dagen har varit bra, som semester, det är bara 17 hundar nere på kenneln, det ekar nästan så tomt är det. Men då hinner man ju fixa xtra mkt med de som är där. Tog ut nästan alla i löpegården så de fick leka och nosa, nice.

När jag gick in till hönorna för att mata och fixa med dem idag så hittade jag en av de stora tupparna död på golvet. Den såg större ut när den var död. Den hade stängda ögon och såg ut som den sov. Det såg ut som den bara hade bokstavligen "trillat av pinn", låg under sittpinnen. Den var fin men jag har sett att den haltat och så och den andra tuppen har varit elak mot den då och då. Han vägde fan bly. La honom utanför hönshuset och tänkte att jag skulle hämta en påse och lägga honom i. Tog med mig hundarna för o gå promenad. När Dina såg tuppen ligga i snön så gick hon lugnt fram, nosade honom lite på magen och sen attackerade hon honom och bet sig fast typ, bara slet lixom. Fick fösa bort henne från liket med benet flera ggr medans jag försökte hålla i 2 flexikoppel och samtidigt manövrera ner tuppen i påsen. Inte lätt. Shit jag blir chockad av min tibetanska spaniel. HON FÅR INTE HÄLSA PÅ HÖNOR, NÅGONSIN!!! Det var ju en incident ett par år sen då hon jagade en liten höna och bet den i rumpan, hon har även bitit en duva i stjärten. Vet inte om det är nått med fjädrar men hon är inte säker runt smådjur och fåglar. Bra att jag bor på en gård dårå.......

Min norska telefon tog sig ett dopp i lite vatten idag....and is no more. Först var den ok men sen ballade den ur och dog. Fan, haft den i 5 veckor. Brukar aldrig sumpa mobiler. Som tur var så har jag min svenska mobbe, bytte bara sim-kort. But still.....

Kommentarer

  • Sara säger:

    Haha, så Dina gillar inte fjäderfän? Inte min russel heller, trodde inte han skulle vara som han var men han jagar som och har haft fjädrar i munnen flera gånger! Trist för tuppen dock som trilla av pinn!



    Jag har varit dålig på att blogga men nu ska jag ta tag i det! Har hänt en del, kommer starta upp ett hunddagis 1a april strax utanför uppsala :) Därav bloggtorkan!



    Hur har du det i Norge, tänkte kolla om du har lust att göra ett gästbloggsinlägg hos mig? Berätta lite om ditt jobb i Norge vad du gör där och hur du fick tag i jobbet osv, vad tror du? :)



    Kram Sara

    2011-03-02 | 06:04:49
    Bloggadress: http://twinkely.blogg.se/
  • Emelie säger:

    Läskigt med tuppen, hur stor var den?! Vad hade hänt? Dina och fjäderfän equals MAYHEM, vi glömmer nog aldrig "the christmas incident". Som Penny med vissa djur, en del struntar hon blankt i och andra blir hon helt blodtörstig av...



    xx

    2011-03-02 | 08:22:56
  • Marre säger:

    Hahahaha attack-hunden! Hon är ju värsta vargen om man jämför med Belle. Det mest dramatiska hon skulle göra vore att gå fram och skjuta snor på liket!

    2011-03-04 | 21:55:26
  • Mirre säger:

    Det gjorde hon oxå....sen bestämde hon sig för att döda liket lite...



    Hon är fan helt galen, jag blev lite chockad men inte förvånad, hon har varit på råttorna jag hade förra året oxå, typ får svarta ögon och jakt i blicken, jävla venca som har lärt henne det där grrr!!!

    2011-03-04 | 22:25:18

Kommentera inlägget här: