The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

ay ay ay

Kategori: Allmänt

Oslo-Sthlm-amsterdam-glasgow :Glasgow-amsterdam-Sthlm-Oslo på 7 dagar. Det var en väldigt bra resa men oj vad mkt det har varit, overload för hjärnan. Som vanligt efter jag har varit ute och rest så är jag nu så jävla sjuk. Jobbigaste var 6 timmars tåg från sthlm-Oslo, jag ville gråta men det gick faktiskt ok. Har ingen mat hemma för jag orkar inte styra upp o handla, måste spara krafterna till jobbet. Jävla skithelvete. Jag har varit sjuk 4 gånger under 1,4 år och varje gång har varit efter en flygresa, ska sluta resa.......

Har handlat pinsamt mkt saker. Gick loss på Primark och Boots och köpte massa grejjer som man ska se fräshare ut med. Vi har ätit massa, massa starbucks kaffe och lite öl och cigg och hängt med Malin och craig och resten av familjen. Resorna gick bra, inte toppen och landa i amsterdam, man vill ju bara åka den raka vägen men vi fick klucka lite åt hur kul holländska språket låter, måste åka och turista i holland snart. Va ju typ 10 år sen och jag älskar det landet.

Hann med massor på min blixtvisit i sthlm oxå. Hann köra för första gången sen bilen brann. Det var sweeeeet (förutom att jag inte kunde starta emelies bil för dragläget låg så högt upp så det var insane, pinigt lixom. Fick ett meltdown och kände mig skitpantad) men sen när jag väl fick igång den så körde jag som jag aldrig gjort nått annat, det är sååååå kul och köra. Och emelies nya bil var toppen, jag ska så skaffa en sån när jag ska köpa ny bil =)

Kul o träffa Penny oxå, vi sågs en kortis. Fina, bästa hunden men oj vad man blir ovan vid hur en grey ser ut. She HAS NO HEAD for crying out loud ha ha ha. Stor kropp och knappnålshuvud <3

Som vanligt kändes det tomt såhär efter en härlig resa till en storstad men det va ju inte sista gången direkt. Och det var rätt härligt och komma tillbaka till gården (förutom att man inte kan njuta fullt ut när man mår helvete).

bilder kanske kommer senare. Nu ska jag sova

Kommentarer


Kommentera inlägget här: