The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

äntligen kan man gå på tur i skogen igen!!

Kategori: Allmänt

Nej, snön har inte mirakulöst smält bort över en natt, även om jag så innerligt önskat det. Det varma vädret har gjort att snön har bildat en stark skorpa så nu kan man promenera PÅ snön i skogen. Tur att både jag och hundarna är så lätta. Helt underbart med nya promenadvägar än de 2 jag har traskat de senaste 2 månaderna. yayyy. Nu vill jag gå på tur HELA TIDEN!!

Känns som Norge är som en present som jag sakta håller på att öppna, längtar tills detta vackra ställe slår ut. Det är toppen nu men kommer bli 100 ggr bättre utan snön.

Förr hade man vinter i typ en månad, nu har man vinter i 6 månader. Läskigt (ok jag utgår mest från stockholmsk vinter).

Jag kan inte beskriva hur uppspelt jag är över nästa vecka och skottlandsresan. Jag kissar nästan på mig av exitment!! Jag kan känna smaken av Starbucks caramel Maccihato och hur jaffa-caken smälter i munnen. Jag ska handla enormt mkt för denna gång har jag stor tom resväska och shit loads more cash än vad jag brukar ha.

Sen ska det såklart bli kul med resan till sthlm oxå, eller ja, inte resan, fy fan för 6 tim på tåget igen. Nästa gång ska jag tjacka en resgodkänd bur och ta flyget med Dina. Men hon är en trooper. Hon måste ju hålla sig i nästan 8 timmar och det är obekvämt och tråkigt för henne men ändå funkar det, min tjej <3. Hoppas det inte är fler hundar på tåget. Det är så pinsamt att dom planerat 4 säten (en fyra, 2 säten på varje sida) med nästan mindre space mellan dem än tuben och de är de 4 "djurtillåtna sätena per vagn. Ok men om man har 4 pers med varsin varghund? Om man råkar hamna brevid 4 okastrerade hanar? Så jävla dumt så det finns inte. BLäää. Fast när vi åkte hit så vare bara jag och paddan så hon låg och slaggade i eget säte.

Men att åka med Penny är uteslutet, det får bli bila upp med henne när jag ska ha henne i höst.

Kommentarer

  • Mia säger:

    "Skorpan" på snön? Skare!! Känns som om man äger naturen enliten stund, tills man trampar igenom o inser att naturen alltid vinner!

    2011-03-20 | 10:31:58

Kommentera inlägget här: