The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

update on project chicken

Kategori: Allmänt

ok, jag tar lite update mellan muffinsbaket, duschen och kyckling-gullandet och skriver lite om vad som hänt. Känner mig redan som en stressad småbarnsmamma när kycklingarna piper och hunden skäller och vill ha uppmärksamhet/komma in i kycklingrummet och döda kycklingar.

Igår hörde jag pip. Imorse så jag äggskalsbitar i maskinen och litet hål i ett ägg. Vid lunch var det en bebis som kröp omkring och vid middagstid var det 4. Sen har inte så mkt mer hänt så jag vet inte om det blir nått mer av de andra 6 äggen men när första kom så var jag nöjd, bara jag fick en liten kyckling så skulle jag varit glad. Dock är det en som inte mår och ser så bra ut, och en som är lite blodig i rumpan, vi får se vad som sker med dem (trist som fan). Men en ljus och en mörk unge är jättefina och pigga och jättekeliga för jag plockar med dem hela tiden. Den ljusa blundar när den ligger i min hand och jag stryker den på huvudet, sååååååååååååååååååååååå JÄVLA SÖTA!!! Imorrn ska jag få igång matandet och så de förstår var de ska dricka sitt vatten samt mer plock med bebisar och en koll på de som inte mår så bra. Samt såklart om det sker nått mer med äggen som är kvar i maskinen. Åh jag som inte ens gillar fåglar (har alltid tyckt de är lite äckliga), nu vill jag typ ta med mig hönor hem till sthlm ha ha. I mammas o pappas trädgård, why not? Ett litet hönshus skulle väl grannarna uppskatta he he.

Bilder o mer info imorrn.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: