The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Tisdag

Kategori: Allmänt

xiting, veckans tråkigaste dag...yay...

sommaren var kort här i norge, 2 dagar sol och värme. Sen bara regn och....värme. Jag har fått känna på hur det är att bo i tropikerna, and I dont like it. Har funderat på vilket väder som är värst när man jobbar i kenneln. Trodde det var snö och vinter men det är värre när ALLT är fuktigt, man svettas, golven torkar inte ect....men spöregn är oxå illla. Då vill ingen hund gå ut så man har typ 30 hundar som sitter och glor i sina lucköppningar.

Men ganska mysigt oxå, lite mystiskt och oförutsägbart.

Har styrt skutan själv medans peder är i London. Oh wow, hello stroke! Brukar gå fint o ta hand om telefon och melj utöver vanliga jobbet men dessa två dagar har ca 40 pers ringt och velat boka plats. Det är enormt stressigt. Jag har varit ganska duktig på o svara annars har man typ 20 nya meddelande som man måste följa upp och det tar ju massa tid. Men om ni nu tycker att det verkar lätt så ska ni komma ihåg att jag har hund och kattkenneln helt själv och det är ju lite rutiner som ska göras varje dag så jag kan ju inte sitta o babbla i luren hela dagen. Och inte inne hos hundarna, då hör man inte ett skvatt.

Alla vill ha plats i Juli.........Juli blev fullt innan påsk, bara så alla vet det. Fattar inte hur man kan ringa 7 juni och typ som en del, kräva plats "för min hund är ju där varje sommar". Tänk att du är beroende av en kennelplats och vi är inte den enda kenneln som har fullt misstänker jag. Ja, då blire ingen semester för dom i sommar. Eller det blir en jättefin semester på hemmaplan med katten eller hunden, mys he he. Därför jag inte reser så mkt på sommaren, då har man aldrig nån hundvakt, alla är bortresta.

Nämen det är mkt trix och fix för o boka in hundar och se till att det inte blir för många hundar, eller för många hanar eller hundar som inte funkar med andra.

En sak är säker. Du kan aldrig lita på en hundägare som behöver kennelplats. De säger vad som helst för o få iväg sin hund. "funkar den med andra hundar"? "Jadå, det gör den"...(not). Att funka med andra hundar betyder att de inte ska rida på dem heller, det är inte att funka!¨

Har en greyhound på kenneln. Hon är så himla vacker. Liten Tik från Irland, ljusbrindle, min favvoteckning och färg........Gu va jag älskar greyhounds.....Hon är så himla snäll och söt. Påminner jättemkt om breeze, hon pipskriker som henne ibland oxå. Den som har hört vet.


Kommentarer


Kommentera inlägget här: