The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

The end is near

Kategori: Allmänt

"project chicken" är inne på slutspurten, och jag hör pip från äggen i maskinen!!!! Fatta, det finns åtminstone ett liv i ett av de tio äggen, kanske fler, förhoppningsvis fler.

Först trodde jag inte att de kunde pipa inne i äggen, men jag lovar. Det är från äggen!!! Dina är redan uppspelt, holy shit, hur ska detta gå med massa kycklingar i hemmet? Hon ska absolut inte få vara inne i kycklingrummet och banne mig om hon ska stå utanför dörren o stressa...

Åh jag är sååå exited att det sker saker.

Undrar varför man är jätteduktig på engelska vissa dagar, och andra så pratar man som det är första gången? Många britter och amerikaner här i norge verkar det som, jag får prata engelska på telen och med kunder jämt. Ibland får jag overload med all norska och sen ska jag prata engelska ect, man blir lite schitzad.

Jag kollade "djävulen bär prada" häromkvällen. Jag gillar den supermkt men den var översatt på typ nord-norska eller danska eller fan vet jag. Kände inte igen språket alls!!! Ord som jag lärt mig betyder en sak hette nått annat och istället för jeg (jag) så stod det eg och massa andra "rara" (konstiga) grejjer.

klart slut från språkexperten =P

Kommentarer


Kommentera inlägget här: