The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

so tired

Kategori: Allmänt

har jobbat mkt på senaste. Tar mkt extratimmar. Ibland jobbar jag i princip från 8-8 men jag laddar lite inför högsäsongen som startar typ nu. Känns bra än så länge. Det enda jag behöver är sömn egentligen. Har sovit otroligt dåligt senaste månaden. Nu struntar jag o lägga mig tidigt för jag ligger bara vaken o stirrar upp i taket. Fick svinont i halsen igår. Trodde det var för att jag åt så mkt salt n vinegar chips kvällen innan men jag har forfarande bränn ont i halsen men känner mig inte sjuk direkt. O andra sidan så är halsont det värsta med o vara sjuk tycker jag. I don`t get it, jag bor så isolerat, borde inte få sjukdomar och dom borde inte bita på mig för jag lever ju som en liten hälso guru jämnfört med sthlm-livet med cigg, sprit och åka tuben med främlingar.

oh well, tänker inte fundera massor på det.

Idag ringde jag och sköt på laseroperationen. Även om jag är truly xited så känns det bara som en dålig tidpunkt med 24 juni. Precis innan vi har som mest på kenneln. Om nått går fel och jag måste vara borta fler dagar så är det kört. Och dessutom så är mer hundar och katter mer smuts och bakterier än om man har 20 hundar och 5 katter. Men jag tänker ändå tjacka skyddsglasögon till första tiden efter op, man har ju få kissvatten i ögat mer än en gång och det får verkligen inte hända när ögonen är nya och råa.

Hade tänkt mig en sommar där jag kan se och inte behöver hindras av linser eller glajjer men den som väntar på nått gott....har väntat 13 år och kan vänta 3 mån till.......

project chicken är inne på 9:onde dagen. Igår lyste jag dem och tog bort 2. 10 är kvar men jag tror inte på att alla de kommer gå hela vägen.

De har en drive med massa 10 kr produkter nere på Ica denna vecka. Jag älskar när dom har det. Svenska snål-bertan i mig vaknar och jag går beserk. Halva kvittot är 10 kr varor. Men det är ju hur bra som helst. Tvål, tandborste, wipes, fiskpinnar, ostbågar, chips, kakor ect.

ha en fin helg =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: