The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

sliten

Kategori: Allmänt

Sliten betyder trött på norska. På svenska betyder det trött/ful/utbränd/bakis ect. Sen har vi ju även ordet trött i vårt svenska språk. Vi har säkert fler ord för samma tillstånd men det är iaf det jag befinner mig i just nu.

Anledning DUNDERKLUMPEN!

Hur ska jag någonsin skaffa barn och bli väckt/störd i tid och otid?? Dk piper och skriker konstant. Antingen så har han hamnat på rygg och kommer inte upp. Eller så är han törstig (och jag misstänker hungrig men han tar ju inte mat) så jag måste komma med pimpetten och ge honom vätska. Jag får springa in stup i kvarten för jag hör hur han ropar som en galning. Idag har han suttit sammanlagt 3 timmar i min tröja. Han är bara nöjd när han är där. Det är intensivt men vad gör man. Men jag är väldigt orolig för honom. Hans hälsa går inte i den riktning jag vill.

Jag antar att om man skaffar kotte så är man 2 om ansvaret men jag skulle säkert ta på mig allt själv för att inte verka lat eller nått. Jag skulle behöva nån som är väldigt intiativtagande för jag gör gärna skitjobb så ingen annan ska behöva göra det. Skulle aldrig kunna kräva att min man åker ut och köper saker eller gör saker för mig så därför behöver jag nog nån som gör det, bara för jag inte kräver det.....omvänd psykologi. Jag skulle aldrig kunna skaffa barn med nån som inte ens kan/vill ta hand en hund...nämner inga namn....

wow jag måste blivit bitter av allt regn som öst ner idag =P

ok, nog om barnsnack....barn, kycklingar, barn, kycklingar......jag har blivit lite mental tror jag.



Kommentarer

  • Margaretha säger:

    Hej! Tack för kommentarer på min blogg. Alltid lika välkommet. Så tråkigt med den lilla kycklingen. Jag tycker att det låter som en mycket klok urvalsmetod för framtida val av pappa till framtida barn. En man som tycker om och tar väl hand om hundar tycker jag kan vara kriterie nummer ett! Ha det gott!

    /margaretha med Katrina och Scilla

    2011-06-27 | 20:31:00

Kommentera inlägget här: