The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

R.I.P

Kategori: Allmänt

"Lilla hönan" is no more =(

Hon blev sjuk för 3 dagar sen, troligtvis en stroke. Jag vakade vid henne, gav henne mat och vatten för hon kunde inte hålla balansen att stå. Klappade henne och pratade med henne. Men igår när jag varit inne hos henne så stod jag och fixade kaffe då jag hörde ett hemskt skrik från hönshuset. Så jag rusar dit och ser hur den svartvita hönan släpar "lilla hönan" över golvet medans lilla hönan fäktar och skriker förtvivlat. Så när de andra började ge sig på henne så fick hon sitta i egen liten bur men igårkväll så blev det för mkt och hon blev avlivad. Nu sitter hon på den andra sidan och har det bra med en annan själ som lämnade oss så tragiskt igår.

R.I.P Fredrik och "lilla hönan" <3

"Yesterday was not a good day for us who are still here"

Nu sätter jag allt mitt hopp till att det ligger en liten dvärghöna i ett av de 10 äggen som kläcks om 6 dagar. Jag hoppas så innerligt att hon har efterlämnat en liten avkomma.


Bilden är tagen häromdagen. De låg och vilade tillsammans i flera timmar. "Lilla hönan" var så svag så hon behövde stödja sig på Gulis. Vid några tillfällen så jag Gulis ha ena vingen över Lilla hönans rygg, bless <3

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Fy vad sorgligt, allt det här! Tung vecka =( Stackars lilla hönan, håller tummarna för äggen! Ser man på en liten kyckling att den kommer bli en dvärghöna?



    xoxoxoxoxox

    2011-06-16 | 10:31:48
  • miriam säger:

    mmh verkligen



    Jag vet inte faktiskt. Fatta hur søtt om det klæcks små mini-kycklingar?



    2011-06-16 | 17:32:33

Kommentera inlägget här: