The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

oh crap

Kategori: Allmänt

Idag har jag kört workout känns det som. Så fort jag slutar tidigt så antingen städar jag eller går låååångtur med hundarna. Idag liksom igårkväll så tog jag pick-upen o körde upp på berget. Det finns så insana hundpromenadvägar däruppe. Really good stuff =) men idag kom vi typ 200 meter och sen la sig paddan ner i skuggan, då var det bara o vända hem igen. Tog ut macker istället och plöjjde 50 min rundan längs åkrarna, den var svettig kan jag säga för idag vare varmt här i Baerum. Men imorrn skare komma regn igen....fan.

Var o badade med tjejerna nu ikväll. Eller jag badade inte. Tyckte det var alldeles för kallt och ingen sol. Jag äääääär en riktigt badkruka. Jag har börjat få kroppsnojjor och vill inte träda i bikinin oförberedd, inte ens framför enbart brudar.....jag ska jobba på det, nästa gång ska jag bada....om det är varmt dårå. Dessutom låg jag och funderade på om jag skulle sova en stund när Amelia messade om att de skulle dra o bada. Jag är ju mest solo och hemma på kvällarna så när det väl erbjuds så säger jag inte nej, det är bara o ge sig iväg annars ruttnar man bort i sin ensamhet.

IMORRN KOMMER MLI, IMORRN KOMMER MLI, IMORRN KOMMER MLI!!!!! Jag är väldigt xited över det. Ska bli kul =)

Okej, here comes the oh crap! Gick förbi Dunderklumpens grav nu i eftermiddags. Den var såklart skändad. Såg att den blivit uppgrävd och den lilla gropen gapade tom....jag kände mig oxå lite tom..men såklart så nosade någon reda på honom. Lilla fågel, ditt öde var galet, födas sjuk, dö och sen bli uppäten.....vet inte vad jag ska säga.

Och lite mer tråkiga kylling-nyheter. Hittade en stor knöl på sidan av Cornelias hals igår. Tänkte att nu är det kört men idag så tyckte jag den krympt ganska märkbart, kände den inte så tydligt. Hoppas, hoppas, jag har haft lite otur med mina kyllingar minst sagt.

Idag fick de va ute i trädgården under mitt vakande öga, vill inte att nån rovfågel ska svepa ner och snatcha nån av dem. De gillade gräs och sten och pickade glatt runt.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: