The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Nu har jag hämtat mig lite

Kategori: Allmänt

från Dunderklumpens bortgång. Han fick problem med att andas igårkväll. Jag låg 2 timmar med honom i tröjan och 1 tim med honom i handen men när jag la honom i hans skolåda för att sova så visste jag att han inte skulle finnas kvar nästa morgon. Jag blev lite upprörd att jag påverkat hans tillstånd pga att jag gett honom vätska med en pipett och att det råkat komma ner i lungorna men jag tror inte att det var orsaken. Han var fel från födseln. Han vägde mkt mer än de andra (därav sitt namn), han hade inte styrsel i varken ben eller huvud. Han åt eller drack inte själv. Men vad gör man? Man älskar dem ändå...

Jag begravde honom i skogen med utsikt över sjön och bergen....även det minsta livet förtjänar respekt.




Kommentarer

  • Lina säger:

    Okej, det här är ett sjukt sätt att trösta men om du hade pipetterat ner vatten i lungan på honom hade han dött direkt så det har du INTE gjort. Det var bara inte meningen helt enkelt. När jag jobbade med smågrisar handmatade jag de svaga, badade dem i handfatet, la dem i handdukar, tejpade etc etc, och visst är det många som dör men för den enda som överlever har du gjort en skillnad, det är DET du ska komma ihåg! Du är en duktig kycklingmamma! Kram

    2011-06-27 | 21:54:36

Kommentera inlägget här: