The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Midsommar...what?!

Kategori: Allmänt

Ok, här i Norge firas inte midsommarafton och tur är väl det, IT`S PISSING DOWN AS USUAL!! Så då behöver man inte va deppig för dåligt midsommarväder iaf. Ligger inne och kollar ut på regnet. Det var så hårt regn tidigare så det blev nått kajko med parabolen eller antennen så teven är strulig så då är datorn en fin tröst. Eller kycklingarna. Lekte med dem inne i kyclingrummet ett tag. Lilla dunderklumpen är way behind i utvecklingen. De andra 3 äter bra, dricker och springer runt. D.K hasar bara runt som en liten klump. Dricker när jag jag ger honom men äter inte själv. Han ligger ofta i min tröjja. Igår såg vi på la. ink tillsammans. Hundarna blir bara intresserad om han piper och det är precis som vilken annan bebis som helst. När de är nöjda, är de tysta =). Så ibland vill jag inte sträcka mig efter tekoppen för då piper han och Dina blir rovdjur. Så fort han är tyst tappar hon intresset (hon har absolut inte fått nosa på honom, hon skulle ta honom direkt).

Har varit otroligt trött sista dagarna. Jobbat säkert 2 v i sträck och långa dagar så det är ju inte idealiskt inför juli-trycket då vi har fullt i 4-6 veckor framåt. Så jag fick ledigt idag, imorrn och halva söndagen för o ladda batterierna. Tänkte rensa i hundhagen vid huset och gå långtur men regnet ställde in alla dessa planer. Storstädade inne istället och kanske klipper Dina lite senare. Hoppas på sol och trädgårdsfix imorrn ist.

Fatta att folk ringer en vecka innan Juli och tror att vi har plats!! Näää det blev fullt i April!!! Säkert 30 om dagen som ringer ang sommaruppehåll. Antingen är man ute i god tid eller så gör man som jag och många andra jag känner som har hund. Har en semester där man kan ha med hunden elller (min favorit) ta semester närsomhelst under året förutom sommaren, för då är alla dina hundvakter borta. Vet bara hur struligt det blev när jag drog till Barcelona i början av augusti förra året. Ingen var hemma och ingen kunde. Som tur var kunde em och martin men det var touch and go att jag inte kunde åka. Lite trist att jag passat alla mina vänners hundar och ställt upp som fan och när man själv behöver till en liten hund  i 5 dgr så kan ingen. Men hey, återigen, sommartider (och the story of my life). I okt är ALLA hemma så då är det bara o dra närhelst.

Päronen och Emetin är mina mest använda hundvakter för jag vet att hos dem trivs hon lika bra som hos mig och då kan man resa iväg o veta att hon mår bra. Och det bästa, de ställer alltid upp <3, that`s family right there...

Mali kom till gården igårkväll. Hon har jobbat här massor och ska jobba nu även i sommar. Dels för att det är högsäsong och dels för att familjen reser bort så då måste vi vara fler än bara jag he he. Det är ju mkt djur. 60 hundar, 40 katter, 5 hästar, får, 3privat katter, 2 privat hundar, mina egna hundar, höns, kycklingar, kanin, marsvin and what not...det blir intensivt men spännande tycker jag.

Kommer säkert få åka ut till fårens sommarbete och räkna och fixa för de hittade ett kadaver där häromdagen som troligtvis blivit offer för ett lodjur så om det stryker runt där så måste vi ha koll. Men FATTA, ett LODJUR!!! Exotiskt värre =)

Om typ 5 dagar kommer emelie, det ska bli supermysigt <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: