The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Ibland undrar jag...

Kategori: Allmänt

..hur någon kan göra musik som är så beroendeframkallande som ADELE??!! Jag är ju i stort sett rock-chick men sen jag köpte Adeles skiva "21" för 3 mån sen (ja ni hörde rätt, JAG KÖPTE EN SKIVA ÅR 2011) så är det det enda jag lyssnat på. Spelar den minst 1 gång om dagen, gärna 3. Det har kommit till den punkten att om Dina hör trumm-introt till "Rolling in the deep" en gång till så kommer hon dränka sig i sin vattenskål, for sure!

Jag älskar att vara beroende av musik. Jag kommer alltid minnas Norge när jag lyssnar på Adele <3

Ikväll har jag hängt med Svensk/amerikanska Petra. Ätit supergod mat hos hennes bror med massa andra. Hoppas verkligen Petra kommer tillbaka från Frisco som hon reser till om en vecka. Men troligtvis inte, home is where the heart is u know......

Ibland saknar jag så många av de människor jag träffat under livets gång. Man vill ha de alla samlade på ett och samma ställe så man alltid kan njuta av dem men det är ju inte direkt möjligt tyvärr. Får glädjas åt minnena och vara glad för att man fick chansen att lära känna dem.

Och vissa vill man bara glömma....

Kommentarer

  • Lottie säger:

    hoppas att jag inte är en av dom du vill glömma!?!



    Jag kan inte tröttna på Adele!! Typ det enda jag lyssnar på numera, hon är helt unik!!



    xoxoxoxoxo

    2011-07-02 | 11:52:55
  • MiRIAM säger:

    Babe!! DU är den sista på jorden jag skulle glömma. Du är ju bäst <3



    Love, love, love adele =)

    2011-07-15 | 20:40:04

Kommentera inlägget här: