The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

äntligen sommar!

Kategori: Allmänt

Sommaren har kommit till norge, yay!!!

Idag har det varit en slapp och skön lördag. Jag är lite dålig på o hitta på saker när jag är ledig. Blir det vanliga: Sova länge, gå på långtur, städa huset, rida och kolla på jättemkt teve. Ska iofs jobba imorrn på eftermiddagen och kvällen så jag tycker det är ok o superslappa idag för jag ska ju vara aktiv imorrn.Tänker alltid att jag ska dra in till oslo och kanske gå på kino i sandvika (bio) men sen blir jag för bekväm och blir hemma istället.....aaahh men sommaren har bara börjat. Mali kommer hit snart för o jobba massa och jag får lite besök både i juni och juli så jag klarar mig.

Håller på o laddar inför laseroperationen. Jag tänker jättemkt på det. Jag har varit lite velig oxå. Ska jag göra det? Men nu tillslut så har jag bestämt mig för att för mig är det värt det. Jag är så himla aktiv med djur av olika det slag och linser och glasögon gör det lite svårare. Om ni inte varit ute i spöregn med glasögon som regnar igen så ska ni inte säga nått. Man blir rent av förbannad och känner sig som ett fån när man möter folk med helt regniga glajjer.Glöm och rida i glasögon, man känner sig som ansiktet sitter i en tvångströja. Och för mig, glöm linser i typ de flesta situationer, blir bara torr och trött av dem. äsch det är massa grejjer som skulle bli lättare. So Im gonna do it for sure! Har ordnat så Mali flyger in lite tidigare så jag kan vara ledig fredagen 24 juni. Ska vila hela helgen sen. Ska få sköna sömntabletter och sova hela helgen he he. Jag ska ta dem direkt när jag kommer hem och göra dagen till natt och natten till.....natt den med mohahaha.

Idag såg jag räven mitt på ljusa dan. Såg hur han strök längs staketet till häst och fårhagen. Eller rättere sagt det var Dina som såg honom och alarmerade mig. Sen när jag gick ut för o kolla närmre så ser jag hur katten kitty sitter o chillar ganska när där jag såg räven gå förbi, som om hon lixom vaktade domänerna. Såg även en räv i hagen härom morgonen. Dom är säkert sugna på lite lammkött, ugh =(.

Idag har hundarna varit utomhus i typ 10 timmar. Först långtur sen har  de legat på verandan och i deras lilla hage och slappat. Sprungit in och ut som de vill, det är helt underbart =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här: