The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

another rainy day =/

Kategori: Allmänt

Det regnar.....igen. Det regnar fan var och varannan dag. Man tror att nu blir det sol och allt torkar upp men sen nästa dag är allt tebax på ruta 1. Börjar bli lite långtråkigt för man får ingen energi när allt är grått och mörkt och blött. Jag och hundarna sitter inne och surar. Det blir ingen långtur i detta väder.

Jättenöjd över min självdiciplin för tillfället. Håller på o sparar cash och går in i det till 110 %. Var och handlade idag. Såg massa saker som jag bara ville ha för jag var trött o hungrig men höll mig otroligt ekonomisk. Nu ska man ju såklart unna sig lite för annars blir livet väldigt trist men man måste inte köpa en starbucks iskaffe för 21.90 när det finns annat billigare kaffe som oxå e gott (även om inget är lika gott som starbucks, droooool). Försöker o göra av med max 500 kr i veckan på mat. Handlar bara en gång så jag brukar försöka hushålla med det jag har så det räcker tills nästa handling. Tänker på hur mkt jag gör av med hemma i sthlm. En hundralapp här, en hundralapp där. Gå o handla varje dag, äta ute (fast det är jag otroligt duktig på att inte lägga för mkt pengar på, det är så onödigt slöseri). Har bara ätit take away eller snabbmat 2 eller 3 ggr så länge jag bott här (2 ggr donken, 1 gång sushi). Ska kanske unna mig lite mer än det jag gör nu. Jag tycker ju att det är lite värdelöst för man vet aldrig vad som kan hända imorgon och då har man inte njutit fullt ut. Men vi får se.....mama needs a new car and a couple of months vacation HE HE.

Igår var penny hos hundfysioterapeuten. Prognos...not so good. Spänningar i rygg, inte så flexibel i bakbenen så nu blire stretch, massage varje dag och back on track minst 10 timmar om dagen. Vi ska fixa ett nättäcke till henne för hon kommer smälta bort om hon ska ha vintertäcke nu på sommaren. Troligtvis artros i cepe-tån för den är mkt tjockare och lite krökt jämnfört med de andra tårna. Troligtvis gammal skada som inte läkt okej. Dom kör de här hundarna tills de går på tomgång sen kastar de bort dem. Penny hade en väldigt intensiv tävlingkarriär så skador är nästan oundvikligt. Men hallååå, en till hund med artros. Dina kommer få artros i sitt operade knä, kul. Jag har kört glukosamin på henne sen hon var 5 i hopp om att det ska förebyggas lite iaf. Penny får oxå det så vi får hoppas att det hjälper.

Vet inte hur många av mina vänner som har problem med sina hundar. Typ magsjukdom, klåda, fästingsjukdom, artros ect. Så tråkigt. Men tänk på hur många personer du känner som inte har några hälsoproblem?? Inte många. Alla har astma, allergier eller ont i ryggen......poor sods....

jag är så tacksam över min hälsa hittills..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: