The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

lite grejjer från senaste..

Kategori: Allmänt

Känns som jag har haft fullt upp i nästan 2 månader nu. Men jag tycker det är så kul när det sker mkt och när man springer runt till höger och vänster och svettas och fixar och organiserar. Det har varit stort tryck nu sen i slutet av maj så det blir gott att få lite vanliga rutiner snart men just nu trivs jag även om jag oxå känner mig väldigt trött.

Jag har inte nämnt det men jag fick en till kyckling bebis för 3 veckor sen. Hon är gul och heter sandy och hon var det enda ägget som bar frukt men tyvärr har hon en missbildning på benet så det växer fel så jag har inte velat berätta om det för jag vet inte om hon kommer kunna leva vidare. Men hon är ack så söt och tam så det är lite tråkigt med benet...

Dina är numera en Rimadylhund. Rimdadyl är smärtstillande tabletter som ges till hund vid smärta och ledvärk. Jag har ju bara anat att Dina upplever smärta från rygg eller ben men det är svårt att veta säkert så nu kör jag litet experiment för att se om jag upplever att hon är annorlunda.  Och jag tycker faktiskt det, inte varje dag men jag känner att hon hoppar upp mer i säng och soffa och hon känns gladare med längre stubin mot de andra hundarna och nu kan hon frivilligt vilja gå på långtur. Kan ju bara vara hennes mood men jag ska se om jag märker nått oxå när jag slutar med det. Jag har ju lovat att inte ha en hund som måste medicineras halva livet men jag har provat allt i form av massage och terapi och nu måste hon bara få känna på ett smärtfrittliv ett tag så får jag ta dillemmat lite mer i framtiden.

Har tränat henne med katter och hästar hela sommaren. Resultat på häst är toppen, hon är med i stallet hela tiden och även om hon inte får gå in till hästarna pga av hennes säkerhet så kan hon stå utanför o titta på dem utan o bli upprörd. De kan gå förbi henne och allt, sååååå härligt. Resultatet med katterna är....oxå toppen hör och häpna. Tror alltid hon kommer jaga katter som springer men hon har vant sig vid mons i stallet, försöker göra lite lekinviter till honom och kitty kan hon numera vara i samma rum som utan att fokusera på kitty enbart. Dessa framsteg har kommit nu bara de senaste dagarna då jag har låtit henne springa lite fritt här på gården ,hon har varit ganska duktig på det faktiskt, supernöjd =)

Snart är det sthlm på tapeten. Lite fest och träffa vänner och bara chilla lite. Och sen bilar jag och päronen upp med Penny. Åhhh det ska bli toppen.

Sen i slutet av augusti kommer emelie hit, igen. Ska bli så kul och skönt att hon kan se efter flickorna när jag är grönsak efter laseroperationen...

Nää nu ska jag sova....om jag kan. Har kommit in i en enorm sov-svacka....blääääääääääää



Kommentarer


Kommentera inlägget här: