The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Lately

Kategori: Allmänt

Den här veckan har jag jobbat, jobbat, jobbat och kollat på hela säsong 1 av "Game of thrones" med Mali....yep, that`s about it..

Vissa dagar hatar man folk, eller inte "hata" i den starka bemärkelsen för man ska leva i glädje och kärlek istället. Men när jag är trött och lite sliten och hungrig så tycker jag folk är helt hjärndöda....och förlåt mig, men särskilt hundägare...eeehhh jag e iofs hundägare oxå (hmm). Folk säger och gör de dummaste sakerna.

I ett mejl så var det nån som har en labbevalp på 11 mån, supergulligt men vi är fullbokade så jag frågade om den var kastrerad då vi av erfarenhet vet att labbehanar i den åldern inte brukar kunna placeras med varken andra hanar eller tikar, så då finns det ej plats helt enkelt. Svaret blev. Näää men jag har fått höra att han inte kommit in i könsmognad än.........................................(???!!) SÄGER VEM? Har du ögon och se med och vet du detta för ett faktum? Om nån säger att min hund är aggressiv är det så då?

Men man får bara inse att alla har inte jobbat i 9 år inom hund.... jag är pucko på andra områden....teknik tex.

Det är ok att vara pucko...så länge du är snäll och inte med flit gör andra ledsna och illa.

På tal om det så ska jag försöka dra in till oslo och lägga blommor. Norge är fantastiskt land med ett underbart folk. Jag vill visa mitt stöd. Att jag råkar befinna mig här just nu och en kvart bort från stället där en historisk massaker skett påverkar en ganska mkt. Kanske låter fånigt men efter massakern så har jag haft svårt o sova. Jag bor ju ensam här i stugan ute på landet där det blir kolsvart och jag har inte haft nått problem med det förrän nu då jag plötsligt känner mig väldigt otrygg. Hör ljud och känner mig utlämnad till potentiella galningar. Lite paranoid men det värsta som kunde ske vara ju inte bara att han var galen och sköt folk, det var oxå att han hade poliskläder på sig. Den tryggaste uniformen i samhället gick inte att lita på. Blää kan alla blivande massmördare please stand up!!

Jag blev ju stoppad av killar i en bil som poserade som civilpolis när jag och en kollega åkte hem från Ica en natt. Bilen hade blåljus på instrumentbrädan och tutade och körde in mot oss för o få oss o stanna. När jag såg att det bara var grabbar som skojjade rivstartade jag och körde därifrån. Anmälde till polisen och sa att nästa gång en civilpolis stannar mig så är det inte säkert att jag kommer göra det...just so they know. Vem kan man lita på lixom??

Live well and prosper my loved ones <3

Kommentarer

  • Marre säger:

    Men usch vad obehagligt med dom såkallade "civilsnutarna", jag hade kackat i brallan =(

    Då får ha massa stora vaktande hundar i stugan, det låter scary, jag skulle också vara ängslig. Kan man lita på någon nu liksom? :(



    Massa kramar från swiiiden!

    2011-07-29 | 17:29:39

Kommentera inlägget här: