The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Jag har sagt det så många ggr men säger det igen...

Kategori: Allmänt

Vad är denna värld på väg? Hur kan en (iaf i skrivande stund) man bara bestämma sig för att ge sig ut och avrätta 92 människor? Detta hände här i Norge och inte ens långt ifrån där jag bor. Igår hörde jag och Irma helikoptrar och sirener under hela kvällen. Som tur var så bestämde vi oss för att inte åka in och kolla i Oslo igår för det var så dåligt väder. Man vet ju aldrig var man hade befunnit sig när den där bomben gick av.

Om detta kan hända här så kan det fan hända vart som helst egentligen. Det är inte ok att va så jävla bränd i huvudet så du klär ut dig till polis och springa runt och prickskjuta på unga människor.

Han är så jävla körd. Oftast får man inte tag i en sån här massmördare i livet för de tar oftast livet av sig efter sina handlingar.

Tycker detta är högst obehagligt och sorgligt. Dagen började med att åskan mullrade och regnet föll och det är precis så de flesta här känner idag, inte glatt och soligt i sinnet direkt....

Ska man kunna känna sig trygg någonsin? Någonstans?

Jag ogillar att folk bryr sig om triviala saker en dag som denna. Visst, the show must go on, som alltid, men bara för att det inte drabbar dig i din och dina anhöriga i direkthet så betyder inte det att man inte borde skänka lite tankar till de som lever i en verklig mardröm....

Enough said for today...

Kommentarer


Kommentera inlägget här: