The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

It`s Friday...again

Kategori: Allmänt

Fick ledig eftermiddag och kväll. Nice! Gick långtur med hundarna, som jag alltid gör när jag har tid över, även om jag är svintrött och bara vill ligga och såsa. Men så är det att ha hund och efter 8 år så tänker jag faktiskt inte ens på det, det är bara en självklarhet, hundens behov före dina egna.

Veckan har gått bra, inga katastrofer, inga dödsfall. Bara ett lamm som satt fast i ett staket, no biggie...

Nu är det nästan en månad med 50-55 hundar på kenneln, det går fint och jag har vant mig så nu tycker jag inte ens det känns mycket. Tänk sen när det går tebax till lågsäsong och 15-20 hundar i veckodagarna?! Vad ska jag göra då? Men blir skönt oxå, man får mer tid till var och en av hundarna då. Och till sina egna...och sig själv. Ska ju operera ögonen i början av september (yay) så det blir lite att se framemot oxå. Fatta att jag varit här halva tiden nu, scary!

Trivs så sjukt bra här även om jag saknar mkt med stadslivet i sthlm och alla människorna där. Men här är allt så lugnt och skönt, jag har gjort mkt soulsearching och börjar känna mig som en annan människa, bättre och stabilare. Hemma kunde jag ha vad jag kallade "min manodeppressiva dagar", då allt bara är total skit och jag känner mig så sjukt nere på botten. Men här känns det inte så. Tror det är mkt stress i sthlm som jag inte upplever här, skönt. Som o leva i en bubbla ett tag, känner mig nästan osynlig och det känns skönt.

Om en vecka kommer Mali tillbaka. Vissa människor klickar man bara med, Mali är en sån. Vi har kännt varandra så kort stund men haft glada och svåra stunder. Jobbar extremt bra tillsammans, vi behöver knappt snacka. Jag tänker att nått behöver göras och då har hon redan gjort det och tvärtom. SKönt o jobba med folk som inte behöver direktiv hela tiden, eller nån som ser vad som behöver göras.

Btw, jag måste klaga. What`s wrong med alla hundägare här i voyenenga?? När man är ute med hundarna så träffar man ett jon till hundägare varje gång. Som hon som kommer joggandes med sin gordon setter. Hon måste sett att jag har 2 hundar i flexi, ca 2-3 m ut från mig, har inte hört eller sett henne och ändå ska hon jogga förbi mig med sin hund på stigen, ca 1 m ifrån oss. SJälvklart börjar Dina jaga efter hennes hund en bit. Inget skedde men hallååå? Hur tänkte hon? De fleste släpper bara fram sina hundar, ev inte väntar på att man hunnit samla ihop sina egna. Kul att folk har en relaxed inställning till hundar på tur men jag efter mitt och Dinas schäfer-drama tkr inte det är lika spännande. Sa jag att jag hittade en sårskorpa på Dinas rygg nu i veckan? Japp, hon blev rispad på ryggen av hunden trots alla. Fan att man alltid ska upptäcka bettskador så långt senare, även om jag undersökt henne flera gånger. Aja, det såg fint ut men still. Nu förstår jag varför hon skrek så mkt.

Helg, jobb, let`s do this.

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Tjenixen, har nollställt min blogg och byggt om den, nu är den helt omgjord skulle du vilja ge en åsikt på vad du tycker om utseendet på bloggen? Vore kul att höra vad folk tycker ( dock är det småsaker som behöver fixas, som kanter osv )

    2011-07-15 | 20:42:30
    Bloggadress: http://robinhoods.se
  • Lina säger:

    Låter mycket som min Norge upplevelse, jag mådde också så psykiskt bra när jag var där! Och det där med att halva tiden har gått...hmm.... undrar om Peder håller med om det :)

    2011-07-17 | 12:02:32

Kommentera inlägget här: