The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

grey is the color of this summer in norway..

Kategori: Allmänt

förutom denna enorma landssorgen som råder  som gör att det mesta känns grått och sorgset så har denna sommar bokstavlig talat REGNAT bort. Men nu har jag slutat bry mig. Detta var ändå inte sommaren jag skulle glida runt med en drink i handen och ligga och slappa i solen, denna sommar skulle jag göra some hard core work. Som de senaste 3 somrarna på Ica. Jag är van att jobba när alla andra chillar och blir bruna (gör inte så mkt för jag solar ändå inte (white is my color, young is my skin). Kan inte fatta att sommaren snart är över. Det gick så fort. Okej, nu är det minst en månad till skulle jag väl säga men ändå. Fast jag har ju mye o så framemot. Operation och sthlms resa och lite folk som kommer hit. Har redan planerat julen, då Irma och emelie kommer upp. Usch, att jag redan tänker så långt fram, man ska leva för stunden och  vara tacksam för att man fått gåvan att leva. Men då har jag ytterligare saker att se framemot. Förutom att jag vill ta vara på varje sekund jag spenderar i detta land och på denna gård. Irma var ju här nu förra veckan och vi hade det supertrevligt. Irma är toppen och det var kul att hon hade coco med sig oxå. Fick många tips inför min och Dinas flygresa om ca 2 veckor..

Men nästan bäst av allt som sker framöver är att Penny kommer hit!! Jag längtar sååååå sjukt mkt. Har väl varit jobbigaste med att vara här uppe. Men nu har det gått snart 7 mån så jag är ganska van. Kommer kännas lite konstigt att få in henne i min vardag och rutiner. Men det kommer bli ack så härligt oxå. Tror hon kommer att stormtrivas =)

Ledig idag. Första dagen på många veckor men vi har mest såsat idag och nästan blivit uttråkade så jag längtar tillbaka till jobbet nu. Vill ju träffa alla sötisar nere på kenneln.

Nu ska jag ta in hästarna och natta dem =)


Kommentarer

  • Margaretha säger:

    Hej! Nu har jag hittat hit. Kul att du också kikar in på min blogg mellan varven! Kommentarerna uppskattas :)) Förstår att du har fullt upp och att du snart ska återförenas med din prinsessa. Ha det!

    2011-08-12 | 23:51:08
    Bloggadress: http://mittlivsommatte.blogg.se/

Kommentera inlägget här: