The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Ledig dag =)

Kategori: Allmänt

Idag har jag gjort mkt roliga saker.

Vaknade halv tio, så skönt med sovmorgon. Åt frukost svinlänge. Gick vilse på landsbygden med Dina (resultatet var shit loads of snow in the shoes), varit i storsentret och shoppat. Varit i Stallet.

Åh det har varit en bra dag.

Storsentrat i Sandvika var STORT! Jag gick vilse tusen ggr på väg till claes ohlson (köpte skitsöt rosa vattenkokare som jag spanat på). Köpte lite annat smått o gott. Collegetröja för hemmachill, mascara och hårfärg och svart nagellack, vanliga signaturprodukterna med andra ord he he.

Fick skjuts dit och tog bussen hem, det var i princip 30 min från dörr till dörr....men då har ni inte sett den galet långa uppförsbacken som leder upp till berget jag bor på. Japp, jag bor PÅ ETT BERG. Neråt är ingen fara såklart. Men uppåt med massa shoppingkassar, not so much. Men det är som sagt sweet att det är så nära om man behöver nått. Men jag ska försöka att hålla mig borta från affärerna eftersom jag satsar på o spara lite på cashen under detta år. Ska ju trots allt till glasgow om 2 månader och shoppa tills ögonen blöder, shoppa för hela året he he. Jag trodde först att jag skulle bo väldigt isolerat i nån liten by med några hundra innvånare här i Norge men det här stället är lätt lika stort om inte större än ställena jag bott på i sthlm. Med alla butiker och grejjer man har hemma. Det är precis perfekt mix, som jag alltid sagt, bo på landet men nära till stan.

Hittade en svinbra djuraffär "zoo1" i sandvika, jättebra sortiment och de hade maten som Dina och Penny äter. Nu har Dina fått annan mat här i norge men jag köpte hennes vanliga mat idag, vom og hundemat färskfoder, bästa maten en hund kan äta i mina ögon.  Penny  måste uteslutande äta den maten för hon har lite issues med tänderna och....well nr: 2. Hon måste äta mkt för att sin matchvikt men om hon äter så mkt torrfoder så bajsar hon typ hundra gånger om dagen och låt oss bara säga att det inte funkar riktigt. Men med vom og hundemat så blir hon kanon i magen och pälsen. Kanske jag som inbillar mig men hon har börjat se yngre ut. När hon kom såg hon rätt gammal o risig ut men nu är hon svartare och blank som en säl =). Ååh vad jag saknar den hunden. Så det gör ont...jag längtar tills hon kommer hit.

Va i stallet en sväng när jag kom hem. Dina fick följa med, men hon är en sån pinsam stadshund. Skyggar för grepen man mockar med. Skäller på katten, rädd för hästarna ha ha. Man tänker mkt på att miljöträna hunden för bilar, folk, ljud men jag har helt enkelt glömt o miljöträna henne i lantmiljö ha ha. Nämen det är jättebra att ha med henne, hon vänjer sig vid djuren på gården och hon får hänga med och får nått o göra. Bästa stället att ha hund på, och det är underbart att bara kliva utanför dörren för o rasta.

Kommentarer

  • Marre säger:

    Vom og hundemat är jättebra! Roligt att du också kör på det =) Jag brukar dock komplettera lite med kycklinghalsar, främst på Elvis. Han är så hungrig och det stannar kvar i magen längre. Så använder jag laxolja. Jag läste på deras hemsida att man skulle komplettera med det, det hade jag ingen aning om.

    Du verkar ha den toppen btw! Du skriver som en raket, hänger med att läsa så gott jag kan! Skitkul!



    Puss

    2011-01-30 | 17:21:34

Kommentera inlägget här: