The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Leaving Edsmountain

Kategori: Allmänt

Idag packade jag ihop det sista i lägeheten på esplanaden... så skumt det kändes. Jag hade ändå inte bott kvar där men jag har ändå haft som en liten fristad där i 6 månader. Det är alltid lite uppslitande att flytta men jag börjar bli van nu.

Sov över hos Emelie och Martin. Hade en jättemysig kväll igår med god mat och lite film och när jag vaknade på lilla madrassen i vardagsrummet så klonkade regnet utanför och då blev jag lite kallsvettig av separationsångest. Det är mkt jag lämnar bakom mig här i sthlm. Men dock inte för gott.

1,5 dag kvar. Jag MÅSTE hinna stuva om packningen, för nu är det ack för mkt saker som jag vill ha med som inte har plats. Helvete....

Sa hejdå till Penny idag oxå. Hon ska ju vara kvar här i sthlm ett tag. Det blev lite stressigt avsked ståendes i ruggigt jävla slask och regn i ansiktet. När jag pussade hennes lilla blöta huvud kändes det jobbigt såklart. Men 2 mån går så fort som ni vet =).

Ska försöka att inte dra ut på dessa inlägg, då blir det mongotrist att orka läsa inläggen. Brief, and to the point ska det vara!!

Tack fina vänner, Irma, Josefina och Em och M  + päronen (såklart)för att ni har hand om mina saker i 1 år så jag sparar 700 kr/mån på lagerhyra. Jag får bjuda på nått fint när jag återvänder, det är ni värda <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: