The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Ica maxi

Kategori: Allmänt

oh vad spännande va? Jag har varit och handlat mat på Ica maxi. Jag hittade rätt sjysta grejjer men jag tkr dom har mindre godisutbud än sverige...men större chipsutbud....hmm. Blev ännu en ask jaffa cakes till slut. Köpte taco tillbehör, mums va det ska bli gott, blir nachos ikväll. Men Kottedeig (fast det ska va norskt o med pinne igenom) lät ju gott, eller inte ha ha, såg inte så gott ut heller men sen när började jag tycka att några råa köttprodukter "ser" goa ut?

SKa försöka blogga lite varje dag anrs händer det så mkt så man inte orkar återberätta. Jag har ju rätt mkt chilltid på kvällarna nu när det är för snöigt och mörkt för att gå på långprom med Dina om kvällarna.

Jag tror Peder och Katie oroar sig över att jag ska känna mig ensam men sjukt nog så störs jag inte alls av att inte ha massa vänner att hänga med. Jag tror det är en kombo av ålder, att jag är en självständig person som inte har ensamhetsproblem (he he) och att jag har Dina. Jag har alltid nått o göra och när jag inte har det så älskar jag att slappa med hunden och kolla Dvd:er och norsk teve och försöka lära mig norska ha ha.

Fast nu har det ju inte ens gått en vecka så det kanske ändrar sig men det är inte så att någon tvingat mig, det här är något jag har förberett mig på för jag visste att jag skulle jobba mkt själv. Jag gillar att organisera i lugn och ro på mitt sätt.

Nu ska vi sova lite på soffan innan middagen =)

Kommentarer

  • Marre säger:

    Haha vad skönt att jag inte är ensam om att ha eremittendenser! Så jävla skönt det är! =)

    2011-01-30 | 18:00:56

Kommentera inlägget här: