The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Fredag

Kategori: Allmänt

Jag la ner nedräkningen, den kan ju bli hur lång somhelst känns det som.

Inte en vanlig fredag (vid denna tid brukar jag vara på Ica och ha rast nu, Gorbys eller youghurt och musli) MEN inte denna fredag eller de kommande hundratals fredagarna heller. Jag trodde nästan inte att det var fredag, dagarna har bara rullat på och jag har fokuserat på jobbet till fullo.

Jag mår väldigt bra här borta i Norge. Ingen stress och magkatarr. Jag tycker inte att det är speciellt jobbigt med att jag inte känner så många eller att jag inte har några fredagsplaner på krogen eller restaurang eller nått random party. Känns som jag har en lång välgörande semester. Jag tkr det är skönt att umgås med Dina och kolla på teve, klicka på datorn och jobba. Imorrn är jag ledig....men jag ska ändå jobba några timmar för jag vill se hur hundarna och katterna har det och att de äter och mår bra så jag tog gärna på mig matning, rastning och kattpyssel. Det är skönt hos katterna men jag är lite nervig när det gäller katter. Den oranga katten som alltid hänger på grinden när jag öppnar den blev konstig klängig och böjlig när jag skulle ta in den. Tror den protesterade men jag är så ovan. Fast djur är djur, jag har handskats med de flesta djuren. Fåglar, ödlor, ormar, fiskar, smådjur, stora djur u name it. Men mitt bästa område är ju hundarna såklart.

åh va blajjigt det blev nu.

Kommentarer

  • Lina säger:

    Jag SKA sluta kommentera på allt men jag kan inte låta bli! Du vänjer dig vid katterna! Var försiktig med ansiktet bara :). Och jag känner på mig att PEder är väldigt nöjd med helgjobbandet, jag jobbade första helgen varje månad och så var jag ledig en måndag tisdag en annan gång, tex om jag skulle hem eller någon kom och hälsa på.. Spelade liksom ingen roll för mig om det var lördag eller måndag... Kram!

    2011-01-21 | 19:10:19
  • Emelie säger:

    Men åh katter e söta, även om jag kanske inte skulle skaffa en själv :) Dom är så chill bara. När jag passade kattmaffian i ulvsunda så växte dom verkligen på mig, blev mina lånebebisar :D



    Och btw, det är bara typ 52 fredagar på ett år hi hi, tiden går snabbt så njut av att vara där och göra din grej det här året <3

    2011-01-21 | 21:37:31
  • Sara säger:

    Vad fint du verkar ha det! katterna kommer du lära dig handskas med, jag kan tycka att de är väldigt oberäkneliga om man jämför med hundarna :) Ja att fixa norskt personnummer och allt vad det innebär är roligt i Norge, allt tar väldigt lång tid, haha! Men det måste man ju ha! Hur länge är det tänkt att du ska stanna i Norge? Har du någon tidsplan? Kram

    2011-01-21 | 23:41:37
    Bloggadress: http://twinkely.blogg.se/
  • mirre säger:

    LIna: du får kommentera så mkt du vill, jag vill ha alla dina bra tips ha ha. Tex om att jag ska akta ansiktet, BRA TIPS =). Jag kan ju inte riktigt läsa av kattern än så det ska jag tänka på. Håller med, dagarna betyder inte lika mkt här borta, det är ju desstuom kul jobb så det är inte tråkigt o gå till jobbet.



    EM: jag kom på det sen, doh (stupid). Jag har ju knappt klappat ulvsunda katterna för jag har alltid Dina med mig dit och då ser jag inte ryken av kissarna av nån konstig anledning....



    Sara: Jag ska vara där i minst ett år så det är viktigt att jag har norskt personnummer för det går inte att göra nått utan det har jag upptäckt. Har norskt mobilnummer oxå. Det blir svindyrt att ha det svenska i längden. EN sak om man ska vara här en mån eller på en semester. Vad gjorde du när du var i norge och hur länge var du här?



    kramar

    2011-01-22 | 15:38:14

Kommentera inlägget här: