The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Dag 3

Kategori: Allmänt

Idag har jag jobbat självständigt, badat hund som skrek som en gris the whole time och dammsugit 18 katt klösmöbler. Yaaayyy!! Jag tycker jobbet är toppen =). Skilldnaden mellan Dagis och pensionat är att hundarna är där dygnet runt (de flesta iaf), att de inte sitter ihop och att man inte går ut med dem. Den sista biten gör faktiskt jobbet lättare och det är lättare på ryggen än att gå med 8 hundar som drar. Men jag är ganska mån om att de får komma ut i rastgårdarna. Det är 4 skapligt stora inhägnader som sitter sammankopplade. En stund där gör hundarna helt överlyckliga och då är jag nöjd när de är nöjda =). De har ju rastgård sammankopplade till sina boxar, så man drar bara upp en lucka men det är ju inte lika stort och spännande som stora utegården.

Va på banken lite mitt på dagen, kände mig som en alien, dom tittade och pratade med mig som att jag var utvecklingsstörd. Nu måste jag fixa ett norsk personnummer för att få ett norsk nordeakonto och ett betalkort. WTF, men jag ska ju va här så länge så det är bara att genomföra det.

Hann även gå en tim prom med Dina mitt på dagen och gick nästan vilse. Önskar att snön smälter för jag hamnade i skogen där snön va så djup så inte ens jag kunde gå. Visst är Dina ensam en del medans jag är nere på kenneln men det är skönt med en långlunch så man hinner gå en långis.

Kommentarer

  • Lina säger:

    Ta med Dina ner! Veronica hade alltid sin hårboll (minipudelvalp) i en bur på kontoret.. Och finns det burar är det ju bara att slänga in henne i en när du inte kan ha henne lös :)

    2011-01-21 | 19:06:37

Kommentera inlägget här: