The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Dag 2, House on the hill

Kategori: Allmänt

åh undrar hur länge jag ska orka skriva dagarna? Ända till 365 eller mer. Hmm vi får se..

Första dagen på kenneln. Mkt info som snurrar i mitt huvud. Men jag kommer älska detta jobb, jag känner det på mig. Och sen jobbar jag själv (ibland med peder men han e ju toppen), så allt blir på mitt sätt, mitt otroligt, petiga och pedantiska sätt som jag tycke man ska ha när man jobbar med djur, värsta som finns när det blir grisigt överallt.

En liten bichon pojke på 6 mån, Janka. Jag är KÄÄÄÄÄÄR. Det värsta är att hans matte brytit ryggen och det lät som han skulle omplaceras kanske....jag blev direkt 3:e hundsugen ha ha . Både jag och peder tycker om honom för han är så snäll, tyst och duktig. Han e kjempefin!!!!

Längtar till snön smält så jag och min kortbenta hund kan gå på hajk i vildmarken utanför fönstret.

Dina sket på sig när den stora röda katten knallade förbi idag. Han är större än henne och hon började skaka lite och ville gå in i huset igen men när han stuckit blev hon kaxig och försökte leta upp honom, dumma padda....

Här är fina bilder på huset.


Hall och Kök

vardagsrum

sovrum

random room där mina resväskor bor för tillfället

random padda på en matta

Dina älskar att hon ser häst och fårhagen från fönstret, där står hon och spanar och muttrar


The house


jobbigt fin view på promenaden med Dina på Lunchrasten.

nää nu ska jag ut o kissa padda, duscha o slagga. Imorrn ska jag jobba mestadels själv =)

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Men ÅÅÅÅÅÅH vad fint det är, omgivningen och stugan ser helt fantastiskt mysiga ut! :D Längtar tills jag kan komma o hälsa på, fast helst när snön har smält då ha ha, det suger just nu, man kan knappt promenera någonstans juuu :( Janka, låter jättegullig! 2 små hundar är väl inge svårt att ha om dom trivs med varandra :p



    xx

    2011-01-20 | 09:30:01
  • Marre säger:

    Herre gud så fint det är! =)

    2011-01-20 | 21:41:07
  • Lina säger:

    Jag håller med Emelie: ÅÅÅÅÅH!! Det kommer bli SÅ bra och jag längtar sjukt mycket efter att komma och hälsa på!

    2011-01-21 | 19:04:23
  • Anonym säger:

    Men gud vad mysigt huset är!! Fatta att du bor i ett eget litet hus i Norge!! Helt galet! Saknar dig massor! Ska läsa din blog lite bättre, har inte hunnit! massa kramar

    2011-01-27 | 19:49:31

Kommentera inlägget här: