The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Dag 1 (yay!)

Kategori: Allmänt

eller yay och yay, första delen av dagen var rätt tråkig när man skumpade fram på ett slitet gammalt tåg med en hund som låg i mittgången och spanade på offer. 6,5 tim tog det, dock mkt smidigare än jag föreställt mig att denna flytt skulle bli. Dina höll sig så jävla länge, jag hasade runt utanför centralstationen i både sthlm och i olso men nää inte fan ska hon kissa fast jag kände att hennes mage var lite spänd från att ha hållt sig.

Efter mkt om och men och lite stress för tåget var sent så kom jag till gården. Fixade iordning mina saker i den jättemysiga stugan jag ska bo i. Kollade in kenneln åkte och handlade mat med peder och nu sitter jag som vanligt och kollar på tevet SAMTIDIGT som jag är på nätet. E supertrött och imorrn är det första arbetsdagen så jag måste sussa för att vara pigg

Maten här ÄR vekligen så himla dyr. Och jag måste hitta saker jag tycker om för just nu så ser allt konstigt ut och är väldigt annorlunda i smaken. Men det är en vanesak.



hmm okej, mer korrekta bilder på huset kmr när jag inte svimmar av trötthet, men you get the idea..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: