The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Bagels-söndag

Kategori: Allmänt

Min nya weakness är BAGELS!! (nej, jag menar inte beagles utan brödet). Imorse hade jag en underbar söndagsfrukost med bagels och te. It was fucking heaven ska jag säga.

Dina har blivit knäpp. Väckte mig (?!) halv 6 och satt o pratade o burrade så jag tänkte "shit det här händer aldrig, nått måste vara galet". Så jag går ut med henne, inget kiss, ska bara gå mot stora huset för o snoka. Och där vill jag inte att hon ska traska runt. Sen fick hon pyttelite käk bara för att vi ändå va uppe. Men väcker hon mig sådär imorgon igen så vet jag iaf att hon bluffar. Lilla odjur <3

Har varit och ridit på Cony idag. Åh han e så underbart fin och snäll, men shit vad pigg. Man är ju van vid ridskolehästarna som lunkar runt o  är olyckliga, men inte cony inte, han var pigg som en mört. Ville inte riktigt sakta av i traven när jag ville det. Tror jag kan lära mig mkt av denna häst om jag fortsätter och lär känna honom. Men ganska bra första gång iaf. Vi slutade medans vi fortfarande var vänner. Det är en väldigt vacker häst, han är korsning mellan arab och new forest ponny (tror jag det var) så han är nätt och näpen, bra size och otroligt intelligent. Jag längtar dock till våren så man kan rida utan att frysa om fötter och händer.

Städat, diskat, håller på o tvättar. En vanlig söndag med andra ord. Längter till jobbet imorrn. Nu har man ju varit ledig i 2 dagar så det ska bli spännade o se hur det varit i helgen. Hälsade på pernilla idag, tjejen som jobbat i helgen, jättetrevlig tjej med världens (och då menar jag världens) sötaste pomeranian tik på 5 mån, Petit hette den och det var den oxå. Först skrämde Dina den lite men sen gick det hur bra som helst. Jag smälte som en smörklump i solen, en sån vill jag oxå ha =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: