The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

allt är spikat

Kategori: Allmänt

Nu är det så nära. Åker om mindre än 12 timmar. Yaayyy!!

Beställde en taxi precis. Som plockar upp mig och paddan och enorma packningen imorgon 06.45 MEN shit va otrevliga och sura. Anställ inte tjejer med dålig attityd. HOn bara hafsade igenom. Jag sa att jag ville ha en hundbil och om det inte står en hundbil utanför Ribegatan 87 imorgon bitti så ska någon dö!!!! Hade nästan lust och ringa o avboka men så bitter får man inte vara...

Imorse väcktes jag av att jag mottog min mobilbiljett via sms. Mitt namn stod felstavat, Mariam Andersson. Och biljetten ska vara personlig och id-kollas, WELL HELLO!! Kan dom inte motta bokningar lite mer noggrant, be mig och bokstavera eller nått. Men jag ringde och dom notera detta. Hoppas allt går vägen iaf.

Nervös men ändå inte. Åkte och sa upp lagret som jag aldrig flyttade in saker i.

Åkte och skulle lämna nycklarna till Sollentunahem. DOm hade stängt. Fan. Emelie ska lämna dem istället.

Fick reda på att mitt nya visakort är på villovägar och nu är ett nytt mastercard på väg till Berum Kennel i Norge. Jag hoppas det bara är strul med eftersändningen till Kista så ingen har kapat mitt kort. Får fixa så jag inte har så mkt cash som vilar på kontot om det är nån jeppe som har snott det.

Det kunde inte blivit bättre.....eller....jag tycker det är rätt mkt irritationsmoment precis innan avfärd.

Hejdå allihopa, nästa inlägg skrivs ev på tåget men annars i Norge =)

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Var det TAxi 020? För dom är heeelt hjärndöda ibland, borde verkligen gå en servicekurs, både telefonister och chaufförer :p



    xx

    2011-01-18 | 10:08:21

Kommentera inlägget här: