The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

6:e dagen

Kategori: Allmänt

så många dagar har jag bott i norge. Och hundratals mer väntar (den här gången överdriver jag inte, som jag gjorde med de hundratals fredagarna =).

Idag har jag jobbat ett par timmar. Sen var jag och Dina ute o gick, vi drog ner till Ica maxi och kollade läget. Nerför den enormt långa backen var inga problem, men uppåt på väg hem var en annan femma. Fast jag blir alltid nöjd när hunden blir ordentligt motionerad och somnar i soffan när vi kommer hem, då har man gjort dagens nytta lixom.

Hundarna ner på kenneln är så underbara. Och katterna oxå, dom växer på mig. Älskar den lilla rödögda perserkatten som ligger o surar inne i sitt klätterträd. Han kom med polisen efter en lägenhetshysning. Han är INTE SNÄLL!! Peder skrev SINT! På lappen på buren, men han kastar sig inte över en när man byter vatten och så, han ligger bara o fräser och surar.

Hundarna är oxå toppen, man lär känna dem så snabbt. Eftersom jag är van vid dagis så känns det konstigt att hundarna kommer och går. Vissa dagishundar träffade man ju varje dag i typ 4 års tid, dom blev som ens egna nästan. Rastade 2 pointrar i luftegården (heter det så lina?). Dom var exakt likadana, har ingen aning om vem som var vem. Dom var jättesnälla och lugna i boxen....men shit dom förvildades ögonblicket jag släppte dem. Fick nästan inte in dem och en av dem började gräva nere i ett hörn och sen när han nådde gallret på marken så tror jag han bet i det för det var en del blod och rann från munnen. Kul tänkte ju jag, NOT! Men som tur var så var det inte klorna eller tassarna som jag först trodde utan bara munnen, sånt läker ju snabbare. Men det såg lite läskigt ut som det oftast gör, ser värre ut än vad det är. Som tur så fick jag tag i båda. Han som grävde sprang hela tiden iväg från mig och började gräva som en galning på nya ställen. Suck! Sen var dom som vilda björnar, skulle bara ut nu när de smakat på friheten. Fast dom åkte hem bara några timmar senare som tur var men oj, underskatta inte kraften och energin i en jakthund....eller nån hund alls for that matter.

Dina fick följa med och stänga kenneln nu ikväll. Kvällsprom/stängning i ett svep. Hon var ganska nyfiken på kenneln men jag lät henne inte gå längs gången för att inte störa de andra. Hon fick hänga med Janka i första rummet, hon kollade in en box och gick ut och in genom luckan till en liten luftegård. När vi hälsade på katterna fick hon vara utanför ha ha, dom hade INTE blivit glada.

Ny vecka nya tag. ser framemot det =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: