The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

sköna söndag

Kategori: Allmänt

Det var toppen på Katies födelsdagsfirande igår. Hon fyllde 50 år i somras och nu igår hade de en gigantisk Tjejmiddag med 60 pers. Oj, det var flotta kvinnor kan man säga och jättebra stämning. Alla tog med sig någon maträtt eller bakverk så det var överdos av mat, mat och godis och grejjer överallt. Jag blev så jävla mätt och ändå vill man äta mer för man vet aldrig när man får smaka sådär bra mat igen. Jag är ju inte direkt någon mästerkock så det är inte ofta jag äter svingod mat =). Det var jättemånga tal och folk som sjöng. Katie har ett otroligt stort nätverk av vänner. Jag blev jätteglad som fick följa med. Men alla dessa människor som pratade norska blev lite overload för min hjärna, jag fattade knappt vad någon sa. Det var så mkt sorl så jag inte kunde fokusera på enstaka konversationer, men det va bra ändå tkr jag.

Kom inte hem så sent. Åkte med "ridläraren" celine och Linn som jobbat lite på kenneln av och till tidigare, dom var supertrevliga. Va lite kul att vi var de yngsta på festen och åkte hem tidigast ha ha. Bra jobbat =)

Idag tog jag det chill. Gick en långis med Dina på 1 timme utan missöden =)

Sen red jag en lektion för Celine. Det var toppen. Gjorde bra framsteg med Cony, kände sån stor skilldnad. Han är en underbart häst, verkligen , jag är totalt kär i honom. Ska försöka rida så ofta jag kan men det blir lite lättare när det inte blir mörkt så tidigt på kvällen. Fast det är ganska härligt att bara borsta och pyssla med honom. Man skapar en bra relation då oxå.

Längtar till kenneln imorrn men GULP, Norska Hundsport ska komma och intervjua mig och ta bilder, shit, jag är lite nervös men det ska nog bli bra. Ska vara ute i god tid så det är rent och snyggt och ska försöka o inte se ut som sju svåra år på bilderna ha ha. Antar att de ska göra repotage om olika hundjobb eller nått. Aja imorrn får ni höra hur det gick.

Kom på att min älskade stövare Kiro (prins kiro som  jag kallar honom) åkte hem idag och jag hann inte säga hejdå. Hoppas han kommer tillbaka igen =)

Btw, Emelie har köpt bil idag. Hon gör stora framsteg med körkortet, såååå stolt och glad. Hon ska köra mkt med pappa och jag tror det kmr gå jättebra. Hon är väldigt hängiven till detta projekt =). Nu kanske ni undrar varför både jag och Emelie köper bilar innan vi har körkort och svaret är att pappa har en automat växlad och varför vänta egentligen, då kan man ge sig ut så fort man får körkortet, blir en morot och man kan finputsa på sin körning. Om du tar lappen och kör 1 gång i mån så kan man nästan bli lite osäker, man har inte skaffat sig den där trygghetskänslan framför ratten.

ha en trevlig söndagkväll

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Men oj vad coolt! Då får du se till att köpa en Norska Hundsport så man kan få ett signerat exemplar sen ;D



    Mailar imorrn, blev inget chattande när grannhuset stod i lågor :O Det va crazy!!



    Irma kallade min bil för vuxenbil för att det är en kombi, ha ha, jag hoppas du gillar den :)) Du får köra runt lite med den när du kmr hit i mars o se om du blir volkswagen frälst!



    <3<3<3<3<3

    2011-02-06 | 21:15:42

Kommentera inlägget här: