The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

skitpadda

Kategori: Allmänt

Dina.ska.aldrig.få.vara.lös.igen!!!!!!!!!!!!!

)(¤(/¤%-skitpadda!!!

Nej, ingen är död, skadad eller blev jagad. Det är bara min besvikelse som bränner hål på min hud. Efter 8 års intensiv träning så kan jag fortfarande inte lita på henne utan koppel. Nu tänker jag aldrig ha henne lös såvidare vi inte är ute i vildmarken med mil till bebyggelse. Bara för jag va lat och inte orkade stanna hela tiden med henne i kort-koppel, ibland vill man ju bara gå. Jag promenerar ju för henns skull och idag var det typ jag som släpade runt på henne, hon ville vända tillbaka hela tiden så jag borde inte ha latat mig och släppt henne.  Varför vill hon inte gå? Jag tror hon har ont för hon gnager mkt på låren igen. Vad ska jag göra. Det kmr aldrig att bli bra. Kanske ska prova metacam för o se hur pass stor skilldnaden blir i hennes humör för just nu är det skit.

fan......

Beställt tågbiljetter till sthlm idag. Det blir, Oslo-sthlm, sthlm-glasgow, glasgow-sthlm, sthlm-oslo, mellan den 23-29 mars, a lot of travelling med andra ord =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: