The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Skade-torsdag

Kategori: Allmänt

Idag har jag haft enorm OTUR när det gäller och göra mig illa. Jag har halkat så jävla mkt idag, både inne och ute. Har gummistövlar på mig när jag städar i kenneln. Sen är det lixom Målat cementgolv som är väldigt glatt så att det inte ska suga åt sig vätska och sånt. Jättebra....men inte mixen blött golv, vatten och rengöringsmedel och gummistövlar. Fy fan, nu när jag tänker tillbaka, jag hade kunnat bryta nacken. På riktigt! Jag städade en tom bur, har skålar i handen och halkar åt sidan, glider hela vägen ner mot golvet (skitsnabbt) med halsen tryckt mot burens fyrkantiga järnstång, landar med arm och överkropp på metallstången som sitter som en tröskel. SHit jag har märket på halsen efter stången, jag trodde jag skurit halsen av mig först. Så jävla ont, tappade andan och allting, Skålar flög bokstavligt rakt upp i luften och landade i samma sekund som jag gjorde. Faann. Nu är mitt cepe-ben helt galet, det gör så ont för jag landade på den sidan, på typ höften. Helt sne känner jag mig.

Det tar inte slut där, jag har slagit huvudet i burdörrar hos katterna 2 ggr idag. Tog emot kunderna med stor röd bula i pannan, fint!!

Slog knät häromdagen när jag brottades med bångstyrig hund......får småsår på händerna som aldrig läker för man hela tiden skrapar upp dem. Hade glömt hur mkt man gör sig illa när man jobbar med djur. Det är heavy work.

Kämpade med macker inatt igen. Jag sov inte en blund. Varje gång jag rör mig eller ligger vänd åt hans håll (han ligger på min huvudkudde typ) då ska han bli enormt glad och pussa och klättra i  mitt ansikte. HELA NATTEN!!! Han e så go men ni vet när man väcks mitt i natten. Man blir vresig björn "LÄGG AV"!!!!!!!! Och han får banan ansikte och blir ännu mer fjäskig. Men fan, han  va o snaskade på toaborsten innan läggdags, JAG VILL INTE PUSSAS!!!! Imorse var han pigg mört, jag var död sill. Jag öppnade dörren fem gånger för o  får honom och gå ut o bajsa, näää jag vill inte. Så då tänkte jag att han inte behövde. Men sen sätter han sig ändå på mattan och jag blir vansinnig och sjasar ut honom. Fast sånt där tror jag han lär sig på en sekund egentligen, bara att han inte vill gå ut för han kan ju missa något ätbart som bjuds på inomhus.

Jag vill inte ha honom i bur under natten, då tappar hela hans vistelse hos mig sin mening, han behöver och älskar mänsklig kontakt, annars kan han ju vara i kenneln på natten lika gärna. Men jag vet inte, jag måste ju sova. Måste hitta på ett sätt att träna honom till att inte vara så klängig. Men det kmr ju inte bli bättre om jag stänger in honom och isolerar honom.

tips? Jag har varit väldigt bestämd, jag vill inte skrämma honom lixom.

hoppas jag klarar resten av kvällen utan att bryta ben och armar.

Imorrn är det fredag. Yaayy! Då kommer massor av hundar.

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Men herregud, man kan ju seriöst skada sig allvarligt om man halkar på det där viset, läskigt, be careful!



    Ha ha....fast har vi inte alla tagit emot kunder/gäster med en stor bula eller blödande sår i pannan? The show must go on!



    xo

    2011-02-18 | 11:09:18
  • mirre säger:

    ha ha xakt!!!!

    2011-02-18 | 20:01:13

Kommentera inlägget här: