The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

shitty day

Kategori: Allmänt

Idag har inte varit en bra dag. Sov jättedåligt igår natt, fast jag la mig halv 9 på kvällen. Jag kände hela dagen igår att jag var off beat och natten blev en mardröm. Tog en lugnande sömntablett och imorse, HOLY SHIT jag kunde knappt se mitt ansikte när jag sminkade mig, jag var sååååå trött och dazed.

Varför dyker dessa problem upp nu? Och här? Är detta meningen med denna resa? Att jag ska komma i obalans igen? Näääää JAG VÄGRAR, AARGGH!!!

Peder ska åka bort i morgon bitti, till ungern på jaktresa. Detta betyder att jag kommer styra skutan solo i 4 dagar. Betyder ju då oxå att jag får långa dagar med stängning men det är helt ok, känns bra. Detta får bli mitt eldtest helt enkelt.

Var och red på Cony idag efter jobbet, kände att jag behövde det för o koppla av lite. Åh det gick bra, vi har fått kommunikation känns det som. Han är så fin och snäll. Ingen bråkig häst som kastar med huvudet och sparkar med benen. Ridsessionen gick ok, övade på tipsen jag fick från celine i helgen. Ska försöka hinna med en lektion på lunchen på lördag, så jag kan jobba vidare nästa vecka. Jag vill rida varje sekund känns det som =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: