The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

seg

Kategori: Allmänt

Gick upp ganska tidigt, käkade en miljon bagels sen gick jag och Dina till stallet lite och hjälpte till att ta ut hästarna. Kollade lite tv4play, svensk maffia avsnitt 2. Jag älskar sånt där, jag ser mig själv som relativt insatt och jag visste inte att de gjort serie baserat på bok, typ iaf. Men nu, sååååå seg, jag skulle kunna sova ett tag men jag måste baka en till kaka. Ikväll ska jag följa med på en middag/fest som Katie ska ha, det kmr 60 females så det blir spännande. Jag ska då ha med mig kladdkakor. Alla tar med sig nått och I don`t do food, I do cakes and sweets, det är min grej.

Godis byggde dessa magrutor

Även när det inte finns nått spec o göra så känner jag att det finns för mkt o göra. Ska jag gå på tur med Dina? Fixa med hönorna eller kolla dessa miljoner dvd:er? Jag behöver egentligen total tristess för då får jag inte beslutsångest.

Nu vaknade odjuret (Dina), hon har blivit ett jävla totalskälligt monster sen vi kom hit. Nu skäller hon utav bara helvete. Lantlivet gjorde henne till ett monster. Jag kämpar på med henne för jag vet att vi har både upp och ner och att detta är en fas som kmr gå över. Men jag oroar mig hela tiden för att hon har tråkigt men jag kanske fokuserar för mkt på det för när vi väl gör nått så är hon inte överdrivet entausiastisk. Åhh kan all bajs-snö fösvinna nu så vi kan gå på tur i skogen och döva mitt samvete. Fan jag vet folk som har värsta arbetshunden och som inte gör mer än jag gör med min 8 åriga tibetanska spaniel och dom har inte dåligt samvete!? Mitt samvete-both a blessing and a curse..

Kommentarer


Kommentera inlägget här: