The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Måndag

Kategori: Allmänt

Spännande överskrift.

Idag har jag städat och fixat som fan, Bara 16 hundar på kenneln så det har varit rena semestern. En lugn vecka kommer det nog bli men det är skönt för snart är det vinter ferie och då blir det allt annat än lugnt.

Jag har by the way slutat använda ordet roligt för något som är kul. Lite svårt eftersom det är mitt favorituttryck för nått skojj. Åh vad ROOOOOLIGT!! Det utbrister jag var och varannan mening typ, men no more. Nu är ROLIGT = LUGNT. Och det använder jag mkt i meningar, även vanskligt använder jag en del. Man måste börja nånstans, jag ska lära mig norska, punkt slut.

Idag var det ju även dags för Norska Hundsport intevjuen. Jag stressade som fan för att allt skulle vara klart och iordning till hon kom. Att hundarna, skulle vara mätta, rastade och ROLIGA. Så jag kunde fokusera på att babbla med reportern som btw hade en norska som var väldigt lätt o förstå sig på. Jag babblade ju på i 180 på mitt språk, svävade ut som bara jag kan göra, prata, prata, prata. Men ack så bra resultat blev. Läste artikeln nu på kvällen och det kändes som jag fick ut rätt information. Jag menar hur ofta sitter man och pratar om sig själv? Jag pratade mest om hundarna ha ha. Hon frågade saker som, vad är det mest skojj med jobbet? Vad är det jobbigaste? ect. Hoppas det blev några bilder oxå där jag inte ser helt störd ut...

Snöat som fan nu på kvällen....när ska denna vinter ta slut??

Nu tänker jag berätta i bilder...


Down in the valley...


Asså Em, det är sååååå mkt TP över detta, u see it?

En flygande setter..

Flera settrar


Så himla vacker, Hon har ett black och tan "öga" och kolla uppblåsta kinden, så gulligt!

En bajskorv?? Nej det är en setter som leker kurragömma..

Prins kiro

Boer Boel 8 mån

hönorna, dock syns inte min favvo, den lilla dvärghönan som äter från min hand =)

vackra Cony

Måns (katt) och Shalimar (häst)


Foggy day




Kommentarer


Kommentera inlägget här: