The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Lördag

Kategori: Allmänt

skulle kunna gå ut och rida lite...but It`s pissing down snö/regn så även om det är typ plusgrader (yay) så känner jag att en timmes promenad och en timmes storstädning hos hönorna så tror jag att jag lyxar mig och bara ligger i kojjen med macker och Dina och surfar, ev sover.

Trodde väl aldrig jag inte skulle ta chansen och rida när den ges, jag är ju besatt av hästar och att rida! Men även jag som är ur och skur tkr inte att det är skojj när man knappt ser nått och allt blir dyngsurt och jävligt.

Ledig hela helgen. Har aldrig haft det så soft som denna vecka, fått sluta tidigt lite och inte stängt. Men Mali har ju velat ha alla timmar hon kan få så jag har kunnat softa lite med gott samvete, jag har ju min lön som jag klarar mig på så jakten på xtra timmar blir inte blodig alls.

Igår chillade vi båda dock, lagade lasange och kollade film, så mysigt!

Trodde jag tappat luren i snön eller nått igår. Sista gången jag såg den var vid 17 tiden sen när jag provade o ringa den på kvällen så var den död. Jag var inställd på en mobil mindre när jag vaknade imorse av att den ropade på mig ute i hallen. Hade vanliga alarmet på och det funkar ju även när luren är av så jag somnade om med ett leende på läpparna och ett problem mindre att starta lördagen med.

Borde försöka städa lite denna helg....det är kutterspån i hela huset. Snö + hönshuset= spån överallt. Ser mer ut som en hönshus hos mig än hos hönorna...

ha en trevlig helg allihopa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: