The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Hodepine

Kategori: Allmänt

heter det ens så? Jag försöker suga in så många norska ord så det nästan känns som jag hittar på vissa och tycker de låter väldigt norska och korrekta.

Det är det jag har idag, hodepine=huvudvärk, massivt!! Men dagen har flytit på greit anyway, det är ju typiskt tisdag att vara lite off.

Jag är kär i en siameshona nere på kenneln. Hittills har jag inte blivit kär i nån speciell katt (förutom måns dårå, såg honom klämma sig in igenom en kattlucka nere vid stallet, såg bara en fet rumpa och 2 sprattlande tassar, sött). Jag ÄLSKAR den lilla siamesen. Hon hade världens duttigaste matte, stannade en halvtimme och duttade med tinkerbell, men HEY WHO WOULDN`T. När Tink inte vill vara i famnen så gör hon sig tung som en liten päronformad säck tills hon glider ur ens grepp och ner på golvet. Att ha henne i famnen när hon leker säck är inte lätt. Hon är som en liten person, läskigt och sött. Jag ska ha en sån om jag ska ha katt, LÄTT!!

nä nu ska jag sova.

Ha en bra vecka allihopa

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Fan. Vad. Gulligt. <3 Foto?



    xoxo

    2011-02-23 | 09:17:54
  • Miriam säger:

    Jag hann inte fota henne tyvärr. Men hoppas hon kmr tebax för hon va precious med stort P

    2011-02-23 | 18:58:07

Kommentera inlägget här: