The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

fullt upp

Kategori: Allmänt

gu va jag e trött just nu. Har varit igång hela dagen. Försökt lastat en envis ponny, städat och fixat med Hönorna. Och sen det vanliga jobbet på kenneln, idag har jag i princip varit själv hela dagen. Känns bra, det är inga problem. Jag har kommit in i rutin nu känns det som. Just nu har vi lite knepiga hundar. Många hanar, stora hanar (inte så bra o sätta vägg i vägg om dom går upp mot väggarna och lackar på varann blir så stökigt då även om dom absolut inte kan skada varann). Vi fick in en 8 mån Boer Boel hane nu på kvällen....8 mån.....52 kg....

Var o handlade idag. spagetti från barilla 23.90...NORSKA!! Det är typ 28 kr eller nått, holy shit!!!

Mjölk 15.90...norska...

Tur att jag inte röker längre =)

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Ha ha, shit! Vi tjackar pasta o allt möjligt torrt till dig här o tar med när vi kommer o hälsar på :) Du sparar lite då i alla fall :) Spaghetti kostar bara 13-14 kr här har jag för mig...



    <3

    2011-02-04 | 15:26:21
  • miriam säger:

    jaaaaaaaaaaaaaaaaa tack, och typ en miljon chockladkakor från marabou, här kostar deras motsvarighet, freia, 29.90 norska ha ha, typ 33 kr för en 200 grammare. Och jag äter ju en hel del sånna i veckan =p.



    ska göra en lista.



    xoxox

    2011-02-04 | 17:27:24
  • Lina säger:

    Skicka en lista åt det här hållet också, vi kommer ju med bil i början av mars! :)

    2011-02-04 | 21:18:34

Kommentera inlägget här: