The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

fredag......igen

Kategori: Allmänt

Oj, man måste ju säga att veckorna går snabbt. Men inte direkt snabbare än det gjorde i sthlm dock, livet rusar fram, det gäller bara att inte låta det rusa förbi.

Trixat o fixat med hundarna idag. Blir lite mer hundar till helgerna. Om 2 veckor är det vinter ferie aka sportlov för er svennebananer som inte kan norska he he. Då blire mkt hundar och mkt o göra. Det ska komma en tjej hit över den veckan och jobba xtra. Ska bli kul. Det är en tjej som heter Mali och som jobbat här tidigare.

Jag har knasat på filmer. Peder lånade ut massor av familjens dvd:er som jag går igenom nu. 4 säsonger entourage, lord of the rings, Mambo, Eastern promises och nu  imorse (och under dagen) den megalånga Dansar med vargar. Fatta? Jag har hunnit se den OCH jobba, hålla på med hönorna, varit i stallet och pysslat med Cony OCH stängt kenneln nu på kvällen. Och bakat en kaka hi hi. Men nog om det.  Den filmen, åh, jag dör!!! Den är såååå bra. Man glömmer bort dom där klassikerna men den är så JÄVLA bra. Jag kom inte ens ihåg mkt av den, måste varit hundra år sen jag såg den. Jag får oros-känslor när hans häst cisco och "hans" varg two-socks blir skjutna.....

Eastern Promises, tänk att göra en hel brutal slagsmålsscen NAKEN! Det är det viggo mortenson gjorde i den filmen, exibitionist där. Men jag har ju precis sett Lord of the rings så för mig var det The king-Aragon som rullade runt där och högg folk med ryska knivar. Dom kan ju inte ha vanliga knivar heller, dom är ryssar, dom måste ha kniv/toryrredskap all-in-one. Men efter Lotr så känns alla roller som ett felköp, då blir man lixom "han är aragon och nu gör han den här lilla filmen?"! Men bra gjort dock.

Apropå Aragon, ny Politi-malle idag....borde kanske hetat Sauron istället?! Väldigt fin dock..

Så nu har filmkritikern talat.

Nu är det helg, ha det gott





Kommentarer


Kommentera inlägget här: