The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

fredag..igen

Kategori: Allmänt

and the beat goes on

Idag var det en bra dag. Mkt hundar och katter men Mali, en tjej som har jobbat här tidigare har kommit för att hjälpa till under vinter ferien. Starkt av henne då hennes pappa precis gått bort. Men ibland är det skönt och hålla sig sysselsatt med nått så man inte måste tänka på det tråkiga hela tiden.

Det är skilldnad på att jobba flera. Jag blir typ helt lamslagen, "vad ska jag göra nu""? Inte nog med att Mali har andra rutiner, allt görs på andra tider. Katterna tog inte en halvtimme idag, dom tog 1,5 tim istället. så när jag kmr in hos hundarna har Mali redan matat dem, jag blir helt ur balans utan de tokfasta rutinerna, men så måste det vara för ferietider är så mkt mer intensiva än vanligt, det går inte att göra själv. Det är kul att jobba med någon oxå. Nån som jobbat tidigare som man kan fråga om saker som man funderat på. Fast jag har ju min mentor Lina, men man kan aldrig få för många tips och råd =)

Slutade tidigare, gick en långis med Dina och Macker (skam den som ger sig). Det var supermysigt. När vi kom hem så somnade hundarna på soffan medans jag kollade eftermiddagsteve. sweet! Faktum är att Macker fortfarande sover, han blev helt utslagen av sådär mkt motion typ.

I helgen är jag ledig, skönt för jag har jobbat många dagar i sträck nu. Ska shoppa i sandvika storsenter imorrn och rida på söndag tror jag. Sen ska jag bara sova, gå på tur med hundarna och kolla teve. Synd att mitt personnummer ej kommit, jag vill ju gärna beställa lite dvd:boxar men my hands are tied utan numret. Jag vill beställa ridsaker oxå, men som sagt, hands, tied.

Har fått nån mani att baka. För godis är dyrt att köpa. Känns jävligt onyttigt att äta kakor och grejjer, baka en hel kladdkaka och äta upp den själv. Längtar till våren så jag kan hika i bergen och rida längre pass. Jag vill inte förfalla nu när jag bor i denna hälsosamma miljö. Har inte tagit en cigg sen jag lämnat sthlm. Nice! Imorrn ska jag köpa vitaminer och zink och annat som man behöver för o må bra. Jag sover ju redan minst 8 timmar per natt så det är bra start.

Köpa öronproppar, till när hundarna blir skälliga och ivriga när man rör sig i kenneln. Vi har några hörselskydd men vad är felet på mig? Varför inte ta dem? Jo, jag har en lång stav i örat som gör att jag inte får på mig hörselkåpan. Typiskt mig att pierca mig själv till invaliditet....

ha en härlig helg

Kommentarer


Kommentera inlägget här: