The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

<3

Kategori: Allmänt

Glad alla hjärtansdag till er alla som finns i mitt hjärta <3

Ritade hjärtan på äggen som hönorna la idag, det är gårdskärlek =)

Jag vet att det är fult att prata om pengar men jag är så JÄVLA glad över min slutlön från Ica. Har väntat på lönespecet på mailen i typ 1 vecka. Svettas och hyperventilerar alltid medans datan öppnar beskedet. Gissar på en relativt låg och realtistisk summa så jag inte ska bli så besviken eller få en hjärtattack för att pengarna inte räcker till alla räkningar......idag gissade jag på12-13 000......men blev så jävla glad att se att det var 19 500 kr som kmr landa på mitt konto om 10 dagar, yaaay for that!!!

Jag har varit i Norge i en månad och har redan nått min målsumma till nya bilen jag ska köpa när jag kmr hem. Det går snabbt o spara cash när man bor på landet, jobbar jämt och har tillgång till gratis nöjjen.

Nu ska jag spara ihop till min ryggtavla, he he

Ska unna mig massa nya ridtillbehör (till mig, inte till cony, han har redan allt).

Idag har jag varit trött, jag har ju jobbat mkt senaste dagarna men på nått sätt så reflekterar man inte på det när man bor vid jobbet och har långa luncher. Har inte kännt mig så sliten men peder gav mig lite slappare tider nu i veckan och det ska fan bli skönt, rida lite, sova mkt, vara ledig i helgen. Härligt.

Hade Macker hos mig under natten, det är taxen som bor här på gården. Hans hundgård är igensnöad så han har varit lite nere på kenneln men har varit lite deppig så jag tänkte han skulle bo lite hos mig. Katie sa att han var lite intensiv inomhus men WOW, den lilla taxen, det var som att släppa in en björn i huset,. Han gick och rev i allt, åt allt, klättrade på allt, mat, mat, mat, mat. Sen skulle han tumla på mig stup i kvarten, ligga på rygg och displaya sina pungkulor! Rota runt, pipa, hoppa, bajsa. Han tog ingen notis om Dina men var tillräckligt uthållig för hennes resultatlösa försök att kontrollera honom. Plötsligt blev Dina den oskyldiga, nytvättade blund-dockan tillskilldnad från Macker som ser ut som han är täckt med Könshår (dvs otrimmad strävhårs tax i ett nötskal) och btw, dessa könshår sitter nu på precis allt som är av textil i detta hus.

Men han är ack so gå, sov vid min huvudkudde och va otroligt gosig och precious. Jag är ju lite ovan vid överväldigande kärleksgester eftersom Dina är lite sval av naturen, hon brukar inte tumla så mkt om man säger så. Helst ligga och se ointresserad ut.

Men jag tog en paus ikväll och inatt, lite macker i taget så vänjer man sig nog. Imorrn ska han nog få följa med mig och Dina på långis, det blir bra...

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Hahahaha...BILD TACK! Sweet med pengarna! :D



    xo

    2011-02-15 | 09:19:46

Kommentera inlägget här: