The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

16.49

Kategori: Allmänt

Jag liggar och nätar i sängen. Vill eftermiddags sussa lite för det är det bästa som finns men jag drack en kaffe för nån timme sen och jag tror inte det blir genomförbart o sussa nu.

Hemma i Sthlm är det just nu 30 års fest för min storasyster som anlände från skottland tidigare idag. Jag önskar verkligen jag kunde vara där men jag kunde inte ta ledigt från jobbet nu pga vinterferie och så. Ska ju ändå hälsa på henne i skottland om en månad, det får bli lite tröst iaf.

Fatta 30 år!!! Om jag ska vara ärlig och det är inte bara för att hon är min syster, men hon ser typ likadan ut som hon gjorde när hon var 20, so weird, hon känns helt ålderslös. Jag hoppas att jag oxå har lite av det i mig. Jag vill inte åldras...än.

Åh längtar till skottland 24-29 mars. Jag ska shoppa tills jag blöder ur alla hål.....typ...aja jag ska shoppa mkt iaf. Och jag ska dricka starbucks coffee, äta svingott, äta allt gott godis dom har i uk. Köpa massa roliga hudprodukter, röka cigg, vara full. Jag ska anamma citylivet i 4 dagar så jag får det ur systemet så jag kan spendera en härlig och lugn sommar här på landet (när jag säger lugn så menar jag mer inte så mkt fest, för jobbmässigt kmr det inte vara lugnt under sommaren). Jag älskar att festa och var full och busig men jag älskar oxå djur och natur och lugn. Jag kmr aldrig bli av med dessa 2 sidor. Jag tycker att det är sweet att ha smink och hålla sig uppstyrd även fast man jobbar med djur och får bajs och kiss på sig och är allmänt skitig. En lantis i en city-kropp....

Btw, red bästa passet hittills tidigare idag. Vi kunde trava flera varv runt "stora varvet"utan att han drog iväg och det tar mig 2 varv till för o få stopp på honom. Har börjat träna på arbetstrav, vad jag förstår från ridskolan så är det när man inte rider lätt, am I right? Och jag har sjukt svårt att sitta djupt i sadeln, studsar som en gummiboll. SÅ nu sista varvet så tog jag bort stigbyglarna, nu när han ändå var så lugn idag, och det gick ganska bra. Kul att utvecklas och gå framåt. Är superglad att jag gick en termin på ridskolan innan jag kom hit för där lärde jag mig mkt nyttigt. Annars hade jag nog bara skrittat runt och varit fantasilös men nu försöker jag bemästra ridkonsten med att få honom att backa, vända på stället, lyssna bättre på olika rörelser jag gör och inte dra honom i munnen och skänkla hårt. Jag tränar honom som en hund ungefär. Samma princip, positiv förstärkning när han gör rätt. Den här veckan har jag ridit 3 gånger så det är superbra träning oxå.

ha det gott nu allesammans. Imorrn blire jobb igen, åh vad det blir mkt jobb i veckan men jag ÄR REDO =)

Kommentarer

  • Marre säger:

    Hej!



    Tänkte bara meddela att jag läser här, även om jag inte kommenterar. Känns muppigt att kommentera allt det blir mycket repeterat haha



    Finns det en hemsida till där du jobbar? Skulle vara roligt att kika på.



    Kram!

    2011-02-21 | 18:00:14
  • Mirre säger:

    ha ha, noted =)



    Googlade Baerum kennel så kmr hemsidan upp =), men jag ska bli bättre på o ladda upp bilder här på bloggen oxå =), du får hälsa på mig om du vill oxå =).



    kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam

    2011-02-21 | 20:19:33

Kommentera inlägget här: