The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

-13

Kategori: Allmänt

så kallt var det nu ikväll när jag stängde kenneln. Åh jag är så orolig att hundarna ska frysa, höll på som fan med termometern och varmluftsfläktarna och ändå så känns det som att det kan dra från luckorna så det blir kallt när de ska ligga o sova. Jag gick och drog bort deras korgar från luckorna under hela dagen så de inte ligger så nära draget. Taxen Macker envisas med att skjuta runt sin korg, vet inte hur många ggr jag dragit fram korgen och han flyttat tebax den. Nämne seriöst, idag var det inte många hundar som ville va ute länge. Dina var med mig hela morgonen och fast hon har tillgång till utomhusområdena att gå o snoka runt på så sitter hon och surar vid dörren och vill gå hem. Men jag tror hon kmr vänja sig. Hade en liten korg på kontoret, det är ju fan ingen skilldnad på det och t.ex dagis, där lämnade jag oxå henne stundtals under arbetsdagen. Hon kmr nog uppskatta det mer i sommar när hon kan ligga utomhus och jäsa.

Kanske ska nämna att just idag så skulle jag ju ha ridlektion...i typ -11 grader, kul.  När jag till slut skulle börja trava och börja rida lätt inser jag att mina fötter tappat känseln så jag studsar runt som en lite trasdocka för händerna är ju oxå halvt bortdomnande men shit vilken bra lektion, helt underbart hur lite privatträning kan ge så mkt. Jag börjar känna mig mer och mer säker på cony och han börjar lyssna mer på mig, toppen.

Har kollat på första säsongen av 24 men nu har jag lagt ner lite efter halva, det var inte bra för mitt hjärta att vara så stressad ha ha.



Kommentarer

  • Lina säger:

    Har ni inte kvar golvvärmen? Eller har Peder glömt att tala om att den finns?... För den är toppen på vintern (för de flesta)..

    Här är det +1 grad och Queen Siwa kan knappt gå för att hon skakar så mycket om hon inte får ha jacka, kanske ska feta upp henne lite... :)

    2011-02-13 | 19:26:32
  • miriam säger:

    ååh queen siwa ha ha. HOn hade inte tyckt om de -18 häromdan.



    Katterna har golvvärme. Golven hos hundarna är jag lite osäker på faktiskt, de är ju inte direkt kalla men peder har ju tydligen renoverat golven typ i oktober 2010 så det kan hända att han tog bort det. Ingen hund blev isbit som tur är och idag var det redan mildare (-8)



    kram

    2011-02-14 | 19:55:14

Kommentera inlägget här: