The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Survivor

Kategori: Allmänt

Glömde o berätta att Penny och Dina fick tag i Cornelia när hon spatserade förbi mitt hus när vi skulle ut på promenad. Holy shit, fattar inte att den där hönan lever (än så länge peppar peppar). Penny tvekade inte en sekund (med tanke på hur hon leker med sina leksaker så ska jag väl inte vara förvånad) hon sög tag i vad som såg ut som nacke eller bröstparti på Cornelia och bet ihop helt, jag stod och skrek och försökte bända upp hennes munn varpå hon nästan mosade lite av mina fingrar. Sen tappade hon och fick ett nytt grepp och plötsligt hade Berta och petra kommit springande och Penny halkat ur sin sele. Där står man med 4 hundar runt sig varav 2 sitter fast i en höna. Jag tog tag i penny nackskinn bara för att få henne o släppa och det är hennes akilles häl, hon skrek och ramlade baklänges (jag blev nästan chockad av den skarpa reaktionen med tanke på att hon innan varit i kill-mode och vägrat släppa trots mina rop). När detta skedde så kom cornelia loss och löpte under trappan till huset. Jag slängde in hundarna, kokande av ilska och skrapade fram C från under trappan, helt övertygad att hon skulle behöva akut avlivas...

Men nej nej, otroligt chockad låg hon och kluckade i mina armar ett bra tag och sen fick hon vila sig inne i hönshuset men nu 3 dgr senare så visar hon inga tecken på o bli sämre. Tänkte på att hon fått inre skador men hon käkar och kan gå och verkar pigg så det är lite vad man kallar mirakel.

Hon överlevde en greyhoundattack, and lived to tell the tale.....än iaf. Såklart skämmer jag bort henne och matar henne ur handen och kommer med bulle till henne men utomhus känner hon sig inte riktigt redo att vara med tanke på attacken, stackaren....

Kommentarer

  • Mirre säger:

    Åh vilken snygg profil. Ser verkligen ut som den jag valde NOT!



    OH well, livet går vidare

    2011-12-30 | 12:54:19

Kommentera inlägget här: