The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

profilbilden

Kategori: Allmänt

Ville bara berätta anekdoten om lilla bilden i hörnet. Det är jag som är pricken på bilden. Bilden är tagen i maj då päronen var här och hälsade på. Vi tog oss en roadtrip till min första fjord. Tyrifjorden. Vi åkte inte så långt för det skulle inte bli en heldag, bara lite sightseeing i närheten. Målet var iaf Hönefoss (där vi var och vände). Stannade på ett gulligt wärdshus på vägen där vi käkade och sen tog vi oss en härlig promenad med Dina ner till strandkanten. Det var så sjukt fint där den dagen även om det blåste lite och det var inte supervarmt men för en gångsskull så regnade det inte (eller jo, jag tror det kom en liten skur faktiskt, surprise). Något så enkelt som jag kommer ha som minne länge.



2,5 mån senare så åkte en snubbe ut till en av öarna i Tyrifjorden och skrev in sig i historien. Massmordet skedde på denna vackra plats. Nu kan jag bara tänka på den lilla fjorden med sorg och skräck. Jag tror inte att det är det, men ön i bakgrunden kan lika gärna vara utöya. Den grejjen har satt djupa spår på min vistelse här i norge.

Jag vet att jag ältar detta men det är såklart mitt sätt o bearbeta detta.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: