The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

motvind

Kategori: Allmänt

Varför vill saker inte gå min väg? De senaste dagarna har det varit irriterande småsaker som skett. Som att jag nätshoppade, glömde det viktigaste och dessutom upptäckte att detta icke-eu land tar en tull. Ca 1/3 av själva shoppingbeloppet. Vem vill paya 500 pix för o få ut sina grejjer som man payat för redan?

Dessutom har vi fått minusgrader här. Hoppas snön kommer för just nu tror jag att alla andra snackat om att de sett den, förutom jag. Huset är svinkallt, jag menar SVINKALLT. Jag skruvar på element, skruvar av och håller på. Ena stunden för kallt, andra för varmt. Jag vill bara gå i ide, for real!!

Ska man någonsin bli varm? I juni kanske.....

Kommentarer


Kommentera inlägget här: