The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

LFA

Kategori: Allmänt

Laser for alle!! THey rule! Var på återbesök idag. Egentligen sista men jag sa att jag skulle flytta hem i april så då tyckte han jag skulle komma förbi lite innan bara för o kolla en sista gång. Så professionella, man känner sig som kunglighet. Trevliga och man får kaffe och alla återbesök är gratis och även diverse ögondroppar.

Jag läste på bokstavstavlorna. Vet inte hur många sånna jag kollat på i mitt liv, 1000 kanske ha ha. Och allt de där när de ska kolla ögonen i olika maskiner, dom behöver såklart inte förklara vad jag ska göra, jag vet exakt. Idag så fick jag läsa på en tavla på nedersta raden och han sa att den raden ett snäpp högre upp är 100 % god syn, jag klarade 120% och då blev jag svinglad. Har ju haft strul med ögonen och fick vänta länge på att synen stabiliserat sig helt men plötsligt händer det och jag är supernöjd att jag gick igenom detta. Det var värt 2 mån utan mascara =)

Varit småsjuk hela veckan. Varför tar det så lång tid för mig att bli frisk? Andra är sjuka 2 dagar, jag är alltid sjuk i minst en vecka (fast bara 1-2 ggr om året iofs) och det spelar ingen roll om jag är jättesjuk eller bara småsjuk, alltid en vecka. Hela huvudet spränger, det är så härligt att ha ett jobb där man lyssnar på hundskall som kan spränga trummhinnor hela dagarna. Yayy....och dessutom så känner jag det vanliga luftrörsstrulet komma antågande, ugh.

Imorrn ska jag lämna pissprov för pennys räkning. Ska dubbelkolla så att det inte visar nått onormalt. Sen har vi tagit så många tester så vi får väl vara nöjda med att hon är okej efter traumat. Ska bli spännande o se hur jag ska stappla runt i snön kl 6 imorgonbitti med en liten behållare för sushisoya och försöka få en skvätt av the precious morningpee. Som tur är så behöver vi inte göra nått besök av detta. Jag åker bara o lämnar in provet och sen får jag resultatet ngra timmar senare, toppen. Vill ändå inte åka runt med penny i pick-upen på dessa hala vägar. Hon sitter varken i bur eller fastspänd och det ogillar jag starkt.

Var i affären idag, letade efter smör o ha på mackan (efter typ 3 v utan), nitlott. Finns bara lite baksmör och tramsiga specialsmörer (typ för hjärtat eller med olivolja, eller *cringe* lättmargarin) så jag rev åt mig nått och hoppas att det ska funka som substitut. Smör är nått man tar för givet att man alltid ska få tag i. Jag vet att man inte kan förvänta sig sötpotatis eller härliga jordgubbar och sånna saker året om men smör!! Vad hände lixom?

Överhuvudtaget så är jag trött på norges tunna utbud. Det finns hälften av allt det som finns hemma. Men som sagt, jag har ju även hittat guldkorn här som inte finns i sve. Men nu är det 9 dgr innan jul och det ser ut precis som vanligt på ica. Här fläskar de inte på med tonvis av julgrejjer. Men o andra sidan får jag se om jag får salta och peppra på mina ord och käka upp dem när jag åker o handlar nästa onsdag...förmodligen.

Irma, Eva och coco kommer hit över Julen. Ska bli så mysigt!

Kommentarer

  • Emelie säger:

    Du kmr sakna Norvegia, svingod ju!



    xo

    2011-12-15 | 18:22:33
  • Emelie säger:

    Bland annat...men ja, lite märkligt utbud i norge, vissa grejer fantastiska o vissa helt kassa (o dyra!) här finns det ändå ett mellanting och ganska mkt schyssta produkter =)

    2011-12-15 | 18:27:32
  • Miriam säger:

    Harom inte norwegia i sve? Jag kommer köpa på mig asmånga paket. Har börjat köra den som är lite mjukare med mera smak, mums!

    2011-12-16 | 13:56:48

Kommentera inlägget här: