The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

Last night

Kategori: Allmänt

Som ni förstår så blir det inte alltför mkt fest på helgerna för mig. Jag bor ute på landet och dessutom uppe på ett berg. Att ta sig fram och tillbaka till gården är lite trixigt om man inte vill köra (och vad är poängen o dra till krogen då?). Taxi är det enda alternativt och jag har hittills inte orkat lägga energi på detta projekt. Jag älskar o festa, don`t get me wrong men detta år blir det lugnt på den fronten. Sparar otroligt mkt pengar på det dock =).

Så igårkväll tog jag ut hästen på en tur istället. Visar sig att det att ridbanan är upplyst. Klädde ut cony till en julgran med alla diverse reflexer på olika ställen och på mig själv. Att han kunde röra sig med all denna utrustning är obegripligt men det funkade. Dock gillade han inte att det var blött på vissa ställen på banan, han är en sån tramsgubbe. Men fick bra fart i honom, värsta träningspasset (känns i benen idag iaf). Grejjen med cony är att han lätt hetsar upp sig. Han lyssnar superbra men ibland vill ha verkligen ta sina egna vägar för att det är enklare. Borde verkligen se till o rida oftare nu, lär mig så himla mkt varje gång. Känner mig tryggare oxå. Jag har ju aldrig ramlat av en häst så jag är ju alltid lite nojjig och blir lätt uppskakad om han löper iväg med mig. Vill varken mista häst eller bli förlamad (eller släpad i stigbygeln). Det är väl det negativa med att rida själv antar jag. På ridskolan är det väl inte lika skrämmande + att de hästarna halvsover och är inte lika lättskrämda som en halvarab...

bla bla bla. helgen var kort, nu är blir det jobb senare på dagen, 13 dgr nu kör vi!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: