The (Nor)way of life

Miriam och Dina (the dog) flyttar från Sverige till Norge i 1 år för att jobba på Hund och Kattpensionat utanför Oslo. Här kommer jag berätta om vårt äventyr.

lämna boet

Kategori: Allmänt

Jag glömde mitt upp i allt kaos igår att berätta att mina 2 fina, FINA tuppar har flyttat från gården. Dom var så söta och kom alltid springandes när dom såg mig. Blev så pampiga och en av dem (eller kanske båda) lärde sig att gala precis som gammeltuppen. Tyvärr blev det lite litet för dem där de bodde med cornelia och vi har redan gammeltuppen + 2 nya aspiranter i stora hönshuset. Det hade blivit mayhem om vi tog in mina alfa-tuppar oxå. Så det var nån gubbe som katie kände som ville ha 2 snyggingar med moonboots (fjädrar på benen och fötterna) som dessutom funkade tillsammans. Så nu bor cornelia med de andra hönorna. Hon är lite ny och rädd och saknar sina tuppar tror jag men hon är ju söt som socker så hon kommer nog passa in i haremet he he.

Tack för den här tiden Wizard och Time bandit, hoppas ni är snälla barn borta hos nya ägaren =)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: